Äventyr!

Av Oleo7
26 feb. 2009 13:55
Visningar: 98
Hej! Är en kille, kanske två, varav jag slutar gymnasiet till sommar och min vän är 88:a. Vi vill ut och resa/äventyra. Är intresserad av alla möjliga förslag då spontanitet är ett nyckelord för oss båda. Vi har varit inne på att resa genom europa kanaler med båt under en tid, men har även funderat på att tåg, eller vad-som-helst-annat-luffa runt europa/världen. Som sagt, vi söker äventyr och även någon eller några att dela det med då våra vänner är alldeles för "medelsvenssonaktiga" för detta.
26 feb. 2009 14:00
Bara att bestämma ett område och ge sig ut!
Kolla in min länklista på min blogg så lär du finna sidor som ger dig inspiration...

Mvh Daniel
Travelaroundtheworld.se
Av Satguru
2 mars 2009 10:41
Låter som att en jorden-runt-resa skulle passa er som handen i handsken! Happy adventure! :)
Av Mbild
2 mars 2009 10:55
Hej Oleo!

Med tanke på vart du har rest innan så skulle jag rekommendera att göra som många andra äventyrslystna nuförtiden nämligen att ta en flygstol ner till Bangkok och sedan luffa runt i Thailand och grannländerna Malaysaia, Kambodja, Laos och Vietnam. Inte bestämma så mycket i förväg utan bara ta det som det kommer. Ni kommer träffa massor med likasinnade backpackers som har råd till er och ska åt samma håll så det där kommer lösa sig på bästa tänkbara spontana sätt... vilket ju är det roligaste tycker jag när man reser :-)

Det är ju dessutom ganska billigt att resa i dessa länder och kommer man från gymnasiet kanske man inte har fickorna fulla med pengar. Lycka till på resan och kolla gärna in min tvåveckors highspeedresa i Vietnam, Kambodja och Laos.
http://www.reseguiden.se/forum/resor/1982

Lycka till med resan.../Martin