Ang. kommentarer

15 sep. 2009 03:02
Visningar: 254
Jag skulle vilja att även ickemedlemmar ska kunna skriva kommentarer. Skulle inte det kunna vara möjligt?
Det är lite synd att man måste vara medlem att kunna skriva. De man träffar på när man reser brukar ofta vilja se bilderna man lägger upp på nätet och de flesta har varit missnöjda att de inte kan kommentera. Det är ju inte så att någon utanför norden bli medlem på den här sidan, när den inte är utformad på engelska.

I övrigt tycker jag sidan är toppen, finns då ingen annan internetsida jag spenderat mer tid på de senaste 2 åren ;)

Saknar informationen i bildspelet med föresten ;)
Av Mpc
15 sep. 2009 09:27
va säger du om att dom ickemedlemmar gick med i stället ??
15 sep. 2009 12:02
Men en engelsman eller de jag träffade i Amsterdam från Argentina förstår sig inte på sidan så pass mycket när den är skriven på svenska. Däremot brukar folk vet hur man klicka upp bilder om man ge dem direktlänk till sidan. Sen förstår de ju hur man kommentera med.
Av Mpc
15 sep. 2009 12:07
Då får alt stå på engelska eller på holenska tyska nä det går inte.. Det är inte alla som behärska tal o skrift.. fast dom reser
15 sep. 2009 13:13
I vilket fall om man är tvungen att vara medlem för att kommentera eller ej tror jag inte det blir fler eller färre medlemmar. Däremot massa fler kommentarer =)
Av Sierra
15 sep. 2009 16:59
Johan!
Din idé faller bland annat på att det blir anonyma kommentarer vilket kanske inte är så lyckat.
Hur skall du till exempel veta vem du skall kontakta om du vill lämna en kommentar tillbaka...?
Dina bekanta får nöja sig med att kika på det som laddats ner på RG...eller bli medlemmar!
15 sep. 2009 20:39
Skulle väl egentligen inte vara något problem med att icke medlemmar kunde skriva kommentarer till bilder på forumet, det skulle väl funka om var och en skrev in sitt namn i meddelandefältet om de vill visa vilken det kommer ifrån, däremot så brukar det alltid vara så på forumen att man måste vara medlem för att kunna lämna kommenterer kanske är det dags att ändra på det.

Som det är nu tycker jag forumet blivit litet som gruppen för inbördes beundran det kanske skulle vara bra om det kom in litet friska kommentarer även från icke medlemmar alla som kikar förbi kanske inte har lust att bli medlemmar hur enkelt det än må vara att registrera sig,
det är verkligen inget drag här på forumet numera, väldigt litet diskussioner och framför allt antalet svar på respektive frågor har minskat drastiskt på senaste tiden tycker jag och med tanke på det stora antalet medlemmar som sägs finnas på forume borde aktiviteten vara större , det stora antalet verkar vara tämligen passiva, jag tycker det är bra att nån kommer med förslag som kan ge mer drag här.
mvh. Bosse.
Av Fdp
15 sep. 2009 22:41
Jag kan bara hålla med Bosse i hans beskrivning av nuläget på forumet, men det beror närmast på att en stor grupp aktiva medlemmar under senare tid lämnat sajten sedan man funnit takhöjden för låg. Att man skulle få bättre fart på forumet med kommentarer från "gäster" är mycket möjligt. De skulle ju inte vara bundna av användarvillkoren. Jag tror inte att det skulle vara roligt i längden.
15 sep. 2009 23:38
Citerat från sierra:
Johan!
Din idé faller bland annat på att det blir anonyma kommentarer vilket kanske inte är så lyckat.
Hur skall du till exempel veta vem du skall kontakta om du vill lämna en kommentar tillbaka...?
Dina bekanta får nöja sig med att kika på det som laddats ner på RG...eller bli medlemmar!
Men man kan ju aldrig få någon att bli medlem på reseguiden som inte försår svenskaspråket. Jag tycker i alla fall det vore väldigt kul. Titta man på bilderna och träffat personen skriver man ju naturligtvis sitt namn efter. Sen vet jag de siderna som vill ha en epost för de som inte är medlemmar. Så man svara genom den funktionen på kommentaren.
15 sep. 2009 23:43
Citerat från laplander:
Håller helt med dig.
15 sep. 2009 23:52
Citerat från fdp:
Jag kan bara hålla med Bosse i hans beskrivning av nuläget på forumet, men det beror närmast på att en stor grupp aktiva medlemmar under senare tid lämnat sajten sedan man funnit takhöjden för låg. Att man skulle få bättre fart på forumet med kommentarer från "gäster" är mycket möjligt. De skulle ju inte vara bundna av användarvillkoren. Jag tror inte att det skulle vara roligt i längden.
Håller med dig lite i resonemanget. Men och andra sidan om folk kan testa sidan lite mer, kanske det lockar fler medlemmar.
När man är ute och reser. Sedan börja pratar med svenskar om denna sidan. Tror alla jag menar resedagboken. Många verkar välja den för att visa hur resan är / har varit så att folk kan kommentera den.
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
16 sep. 2009 12:01
Hej Johan m.fl.

Håller med om att det är en viss tröskel att registrera sig om man bara ska lämna en kommentar och inget mer. Skulle det vara helt öppet för vem som helst att lämna kommentarer så ökar risken med spam/oseriösa inlägg/m.m. och det blir svårt att kontrollera det. Visst skulle det gå bjuda in personer men det är inte helt självklart hur det skulle se ut om forumssidorna mixas med olika slags kommentarer, andra sajter brukar välja ett sätt.

Vi kollar på att förenkla registeringen med Facebook-konto bl a men finns inte i planen för tillfället att förändra just kommentarerna. Men alla är välkomna att ge sin åsikt så vi kan få bättre bild av vad behovet är.

Vänliga hälsningar
Tomas Eriksson
Reseguiden
Av Raab
16 sep. 2009 12:04
Varför gör ni inte sidan på engelska också då? Samma som resdagboken.

Då kan man ju simpelt välja engelska om man inte kan svenska och bör ju vara löst ganska enkelt då :)
Av Mpc
16 sep. 2009 13:54
Citerat från tomas:
Hej Johan m.fl.

Håller med om att det är en viss tröskel att registrera sig om man bara ska lämna en kommentar och inget mer. Skulle det vara helt öppet för vem som helst att lämna kommentarer så ökar risken med spam/oseriösa inlägg/m.m. och det blir svårt att kontrollera det. Visst skulle det gå bjuda in personer men det är inte helt självklart hur det skulle se ut om forumssidorna mixas med olika slags kommentarer, andra sajter brukar välja ett sätt.

Vi kollar på att förenkla registeringen med Facebook-konto bl a men finns inte i planen för tillfället att förändra just kommentarerna. Men alla är välkomna att ge sin åsikt så vi kan få bättre bild av vad behovet är.

Vänliga hälsningar
Tomas Eriksson
Reseguiden
Då var detta problemet löst
Av Fdp
16 sep. 2009 18:36
Citerat från mpc:
Då var detta problemet löst
Hur då? I alla fall jag har inte sett någon lösning på Johans funderingar. Tomas uppmanar oss tvärtom att komma med synpunkter!
17 sep. 2009 00:08
Det här med Facebookkontot hade ju hjälpt en hel del och växlande till engelska. Men det kommer fortfarande inte åt den gruppen som i stort sätt bara kan surfa på aftonbladet och blocket. De finns gott om dem med!
Av Mpc
17 sep. 2009 07:05
tro att Facebookkontot dra in en massa spam till våra mail adreser o det vill jag inte ha har ett konto på Facebookkontot som det kommer en heldel onödiga mail dagligen
17 sep. 2009 11:18
Citerat från mpc:
tro att Facebookkontot dra in en massa spam till våra mail adreser o det vill jag inte ha har ett konto på Facebookkontot som det kommer en heldel onödiga mail dagligen
Men det går väl att lösa med en sån där bild det står bokstäver och siffror på? Eller som vägverket hade med att man är tvungen att vänta vissa sekunder innan man kan gör ny sökning fast i detta fallet ny kommentar.
Av Mpc
17 sep. 2009 16:14
En poäng till dig Johan