Åker till Nya Zeeland 27 september. Häng på!

4 sep. 2009 10:58
Visningar: 483
Hej!

Har precis köpt biljetten till NZ och har ännu mer nyss fattat att jag ska åka runt halva jorden! Så kul! Jag drar som sagt 27 september från Arlanda och det vore finfint att lära känna, eller märka att man kommer att störa ihjäl sig på, någon person på flygen dit! :D

Vill slappa, uppleva, äventyra. Våren börjar ju nu så en del sol och bad blir det såklart också :D Gärna med ett glatt gäng som gärna ger sig in i det mesta.

Planen är att jobba sig runt och fram och starta i Auckland tills små problem som visa-kort, IRD-nummer och sånt löst sig.

Häng på för busen, det blir kul!

(Just ja, jag själv är 22-årig tjej med en obotlig optimism som gärna skrattar, särskilt med kaffe i kroppen, och har som livsmål att samla alla möjliga sorters erfarenheter. Motto: Allt ordnar sig alltid förr eller senare!)
7 sep. 2009 01:38
hey!
skön attityd,, lära känna eller märka att man kommer störa ihjäl sig på.. det är klart man inte ska bestämma så mycket i förväg.
jag åker dit den 23e. sen vet jag inte vart jag ska riktigt men jag vill planera så lite som möjligt. om man hittar ett skönt gäng kan man ju köpa en bil tillsammans.. då får man se mycket. min mamma har några bekanta som har avokado och kiwi odling så det blir nog att jag åker dit ett tag någon gång.. jag blir borta till slutet av maj
jag försöker vara så påhittig som möjligt och testa på det mesta och jag är inte rädd för att träffa nya människor..

europeiska reseförsäkringar är ganska billiga om du inte har fixat...

/björn
7 sep. 2009 10:36
Men tjenare! allihopa

jag är en kille på 23 år och är just nu arbetslös som många andra i sverige, hade tänkt dra den 5 nov till auckland., Hur länge hade ni tänkt stanna i Auckland?, vill gärna hitta ett gäng att hänga med :)
7 sep. 2009 12:51
Bearpear!

Landar du i Auckland? Jag kommer ju den 28:e, klart vi ska vara lite halvnationalister och samla ihop så många som dyker upp som möjligt!
Och att dela bil är jag också helt med på om vi blir några. Tänkte på den här kiwiodlingen och det, var ligger den? :D

Det jag helst vill undvika är dock att jag står på ruinens brant för att jag inte hittat jobb så det vill jag ha så fort som möjligt!
Har kollat lite här: www.backpackerboard.co.nz

Min mail: (Logga in för att se e-postadress)

Andra som ska ner skriver självklart också!

Best regards, (Måste ju öva på formaliteterna! :D)
Kerstin
7 sep. 2009 12:56
Förresten Christofer, jag har inte en suck om hur länge det stannas, Men jag tänker hålla lite koll på den här sidan, skriv när du landar!
12 sep. 2009 13:47
Men spacepa jag anländer den 10 november auckland. Vad har ni tänkt jobba med då? MEn annars håller jag på att räkna ner dagarna :P jag hoppas är på och vill träffas. :) hare gött !
16 sep. 2009 16:44
haha, jag har läst det, jag tänkte mer om du ville vränga iväg ett mail när du landat så får man se var man är då :D Räknar ner dagarna? hu! Jag är asskraj men säkert på att det löser sej :D
16 sep. 2009 20:07
Citerat från the_spacepea:
haha, jag har läst det, jag tänkte mer om du ville vränga iväg ett mail när du landat så får man se var man är då :D Räknar ner dagarna? hu! Jag är asskraj men säkert på att det löser sej :D
ok men jag skickar iväg ett mail när jag landar då. :P jo allt löser sig. kan tänka mig att du är skraj, var väldigt skraj när jag drog till australien, men allt ordnade sig, fick jobb och började lära känna nytt folk. det borde finnas jobb i nya zeeland speciellt inom jordbruk. Jag har läst att du tänkt skaffa en bil. Det låter som en bra idé. Jag är med på detta förslag. Hare gött! min msn är footballer_guy@,com.om den mail som du har angett är ett messenger också?har du facebook? iaf hare gött!
17 sep. 2009 15:00
ok men jag skickar iväg ett mail när jag landar då. :P jo allt löser sig. kan tänka mig att du är skraj, var väldigt skraj när jag drog till australien, men allt ordnade sig, fick jobb och började lära känna nytt folk. det borde finnas jobb i nya zeeland speciellt inom jordbruk. Jag har läst att du tänkt skaffa en bil. Det låter som en bra idé. Jag är med på detta förslag. Hare gött! min msn är footballer_guy@,com.om den mail som du har angett är ett messenger också?har du facebook? iaf hare gött!

Haha, skönt med lugnande ord :P Jag hörde med mitt försökringsbolag idag, folksam, och de sa att dte finns ingen som helst försäkring för en backpacker som skaffar, kör eller är passagerare i en bil. Och då får man göra det på egen risk därför är jag inte riiiiktigt säker på om det blir någon bil för mej! Om man ändå tänkt sej köpa en bil för 4-5000 så kan man ju lika gärna lägga det på hyrbilar :D Det är ett messengerkonto också! Jag addar dej på facebook. Ha det bäst!
Av Yooie
7 nov. 2009 02:16
hej! Jag är i Nya zeeland nu men måste ha någon att joina... e lite ensam.
skulle vara sweet as att få hänga med dig :)
cheers yoie
Jag kom hit 4okt är i rotorua just nu var är du?