Åka bort över julen?

11 aug. 2015 19:14
Visningar: 1436
Hej!

Jag testar här för att se om jag kan hitta någon som liksom jag, vill hoppa över julfirandet här hemma.
Jag är öppen för förslag till vart resan bär av, antingen till någon storstad eller någonstans varmt, men det får inte vara alltför dyrt.

Jag är 31 år ensamstående mamma (barnledig över jul), jobbar som förskollärare, älskar att resa och få nya upplevelser.
Tycker om att läsa böcker, lyssna på ljudböcker, musik, film (gärna bio!), djur och natur. Jag kan rida, har körkort och är lättsam och trevlig.

Hoppas på napp!

Hälsningar,
Jenny
Av Linaf
11 aug. 2015 19:38
Hej!

Jag hade också tänkt åka iväg över jul. Fabriken jag jobbar på brukar hålla stängt över jul & nyår, så det passar bra att åka iväg då. Till värmen allra helst. Jag är singel utan barn, och har heller ingen anledning att stanna hemma och fira jul.
Jag har funderingar på Sri Lanka, Gambia och Kuba. Vad hade du tänkt för budget, och hur länge vill du vara iväg?
Jag är ingen partyprinsessa men gillar att gå ut och ta en öl eller två. Men åker i första hand iväg för solen & värmens skull. Gillar att uppleva, upptäcka nya platser och resmål, och eventuellt lite shopping.

Vänliga hälsningar Lina.
11 aug. 2015 20:03
Åh vad roligt! 😃

Jag reser gärna till alla dina förslag, efter en snabbkoll verkade Gambia vara billigast. Det är ju galet dyrt just över jul/nyår.
Reslängd kan vara 1 eller två veckor och budget måste jag räkna lite på, men 15-20000kr tror jag. Ingen jättebudget tyvärr.

Det är ungefär samma jag vill ha ut av resan, lugnt och skönt, slippa julstressen, få lite sol, äta gott.

Har du varit på något av resmålen?
Av Linaf
11 aug. 2015 20:27
Hej igen!

Nej, dom resmålen är helt nya för mig. Har varit sugen på Kuba länge, men även de andra två jag nämnde: Kan självklart tänka mig andra resmål, men helst något jag inte har varit i/på innan. Och helst något mer ovanligt. Reste förra julen till Mexico med en tjej jag "träffade" här på reseguiden.
Helst vill jag vara borta i två veckor, men kan absolut tänka mig en vecka också, då jag har två katter som jag helst inte vill lämna bort för länge.
20.000 är nog min maxbudget inkluderat mat & fickpengar.
Har du något speciellt resmål du är sugen på?
Av Henke78
25 aug. 2015 11:04
Hejsan.
Jag planerar också att resa bort över jul så vill ni bli fler å ha med en kille så kan jag vara intresserad.
Jag vill också till solen å värmen å har samma budget som ni .
Vänliga hälsningar Henke.
Citerat från Jennysofie:
Hej!

Jag testar här för att se om jag kan hitta någon som liksom jag, vill hoppa över julfirandet här hemma.
Jag är öppen för förslag till vart resan bär av, antingen till någon storstad eller någonstans varmt, men det får inte vara alltför dyrt.

Jag är 31 år ensamstående mamma (barnledig över jul), jobbar som förskollärare, älskar att resa och få nya upplevelser.
Tycker om att läsa böcker, lyssna på ljudböcker, musik, film (gärna bio!), djur och natur. Jag kan rida, har körkort och är lättsam och trevlig.

Hoppas på napp!

Hälsningar,
Jenny
8 sep. 2015 16:53
Hej!
Jag singeltjej 28år jobbar som elevassistent. utan barn åker också gärna med! Jag tänker mig gärna 2 veckor över både jul och nyår, helst sol o bad blandat med upplevelser.
Hur når jag er? Hade vart fruktansvärt kul att få ihop ngra och uppleva :)

Ps. Håller mig kring samma budget som ni.

Mvh Camilla
Av Linaf
9 sep. 2015 21:33
Kul att fler verkar intresserade av att åka iväg i vinter!
Som jag tidigare nämnde åker jag helst över jul och nyår. Men priserna brukar ju vara högre då, så kan tänka mig att åka lite tidigare/senare än jul.
Känns resmålen som jag föreslog lockande?
Vill verkligen komma ifrån snön & kylan ett tag i vinter.
Av Ginak
17 sep. 2015 11:45
Hej!
jag hade också tänkt att åka bort över jul och nyår. Era förslag låter väldigt spännande, särskilt Kuba.
Så om ni kan tänka er att ha med en till tjej så åker jag gärna med.

MVH
Gina
17 sep. 2015 13:11
Hej alla!

Åh vad roligt att fler är intresserade av att åka! 😃
För min del är alla välkomna, the more the merrier.

Ja, just kring jul är det otroligt dyrt. 😕
Helst vill jag åka bort över julen eftersom jag inte är så förtjust i julen och hysterin kring den (skulle vara skönt att slippa helt), men samtidigt har man ju en begränsad budget. Och att få komma bort till värmen mitt i vintern är egentligen det viktigaste. 😊

Hur går vi vidare? Ska vi kolla och lämna förslag på resor?
Av Linaf
17 sep. 2015 17:50
Jag vill absolut iväg till solen & värmen!
Kan egentligen tänka mig vilket resmål som helst. Men helst till något nytt, spännande och för mig oupptäckt ställe.
Var i landet bor ni? Alltså varifrån föredrar ni att åka ifrån?
Jag bor i Vetlanda, så Göteborg (Landvetter) skulle vara det smidigaste för mig. Men kan självklart åka från andra ställen oxå.
Btw: lite sugen på Aruba oxå!
17 sep. 2015 18:44
Vi tänker lika, jag vill också helst upptäcka något nytt. Men jag har inte varit på så jättemånga ställen, så det är inte så svårt att uppnå för mig. ;)

Jag bor i Uppsala så Arlanda är närmast och smidigast för mig. :)
Av Linaf
20 sep. 2015 09:46
Dubai kanske vore nåt oxå??!! Det finns så många resmål som lockar!!!
Sol & värme är det iaf som är viktigast för mig. Gillar inte den kalla vintern i Sverige.
Men du har Facebook eller jennysofie? Vi skulle ju kunna lägga till varandra där. Så får man ju oxå en uppfattning om hur man är.
Av Lila72
20 sep. 2015 17:24
Hej. Jag är jättesugen på att hänga med efter att ha läst era inlägg. Det passar mig fint. 1-2 veckor över jul men oxå nyår, ca 15-20 i reskassa. Vill ha värme och sol men oxå lite upplevelser och äventyr. Jag ligger gärna och latar mig och läser böcker men gör likagärna utflykter och upptäcker nya ställen. Jag bor i Göteborg och reser helst från Ladvetter men om det inte skulle gå av någon anledning så kan jag vara flexibel. Hälsningar Linda
20 sep. 2015 20:35
Hej,

Jag råkade förbi denna tråd och kunde inte låta bli att reagera över en budget på 15-20 000 kr för 1-2 veckor. Vad inkluderar en sån dyr resa egentligen, 5 flaskor champagne på planet? :)
Av Linaf
20 sep. 2015 21:04
Finns nog ingenstans där resorna inte är dyrare över jul & nyår.
15.000kr för resa och alla omkostnader som t.ex utgifter för mat två veckor över jul är rimligt.
20 sep. 2015 21:23
Jo du, det finns det gott om. Men det beror ju också på hur bekvämt och lyxigt, d.v.s. icke-genuint, man vill ha det.

Jag tipsar gärna om resor med flyg och alla omkostnader (boende, mat, nöjen etc) för under 10 000 kr.
Av Linaf
20 sep. 2015 21:34
Vi betalade 8.995kr för flygbiljett till cancun ToR förra julen. Och då väntade vi ändå ut det billigaste priset. Sen hade vi boendekostnad utöver det på ca 4.500kr/pers. Det blev mycket billigare att boka flygbiljett och boende separat än vad de färdiga charterpaketen kostade över jul.
20 sep. 2015 21:43
Ja, visst är det så. Att inte boka charters är grundregel inom resande. Det la jag ner 1995 (med vissa undantag då jag hittade väldigt billga resor). Boende för 4500 kr låter väldigt dyrt. Jag brukar aldrig bo dyrare än 45-120 kr per natt, vilket för 14 nätter skulle bli 630-1680 kr.
Av Linaf
20 sep. 2015 22:21
Förmodligen gäller inte den grundregeln alla människor.
Men är du intresserad av att åka över jul då oxå eller?
20 sep. 2015 22:29
Nej, den gäller långt ifrån alla människor. Men det är ju deras val att vara bekväma, betala dyrt och inte söka kunskap.

Nja, det skulle väl vara trevligt men jag kanske inte åker iväg så långt.
Av Linaf
21 sep. 2015 08:13
Ja, men precis.
Men återkom du om du är intresserad av att åka du med!
Till er andra som faktiskt är intresserade av att åka: har ni kollat vidare på något resmål som ni är sugna på att åka till?
Av Henke78
21 sep. 2015 16:14
Som sagt Thailand har enligt mig typ det mesta som folk här verkar vara ute efter tex sol å värme, snorkling, dykning, man kan se å uppleva å göra utflykter.
Och det bästa av allt är att det är så lätt att ta sig runt å alla är snälla å hjälpsamma.
Vill någon stara en tråd på facebook så vore det ju bra.
Henrik Sköld så hittar ni mig på fb.
Mvh Henke.
22 sep. 2015 22:34
Hej!
Jag hänger gärna på! Tjej, 35, singel, barnfri.
Av Lila72
24 sep. 2015 08:48
Thailand är inte mitt första val heller. Är grymt sugen på Costa Rica. Men jag har inte hittat några billiga resor eller flygbiljetter :-( ca 10 000 kr för flyg endast.

Jamaica låter intressant. Direktflyg är ju toppen! Vad kostade flygbiljetterna?
Av Linaf
27 sep. 2015 18:45
Ving har två veckor charter till negril (Jamaica), med avresa den 13:e dec från Landvetter för 14.755kr.
Verkar vara helt ok hotell!
Fritidsresor har flygbiljett till Jamaica för 4.798kr. aavresa den 16:e dec från Arlanda. Men då är det ju enbart flygstol.
Av Lila72
27 sep. 2015 23:03
Japp, tycker att det verkar bra. Charter är helt ok, då behöver vi inte leta boende, kan vara skönt! :-) Jag är på!
Av Linaf
28 sep. 2015 08:21
Du kan väl kolla upp det hotellet, och se om du gillar det? Det heter Rooms on the beach negril. Det är ju Ving.
Av Lila72
28 sep. 2015 10:24
Har kollat in hotellet och lite annat.
Verkar ok men man får nog ha med öronproppar för tuppen gal på morgonen. :-)
Jag är inte så kräsen så bara det är rent och funktionellt så är jag nöjd.
Transfer från flygplatsen ingick inte, men 400 .- för sällskapt så det är ju ok. Transfer-resa ca 2 tim.

Som alternativ, snabbkollat finns flygstolen och då hittade jag detta boende
http://www.wimdu.se/offers/TJX4VNQS?city=Jamaica&checkin_date=2015.12.13&checkout_date=2015.12.27&guests=2&search_geolocation=6633-jamaica
Fördelen är att det har ett kök så då kan man fixa lite eget käk om man vill.
29 sep. 2015 08:04
Hejsan! Läste resetråden här o blev intresserad.... Jag håller på o säljer hus nu för o få ihop ekonomin bättre att resa framöver.... Jag e gärna borta över jul o nyår i år känner jag... Bara det inte blir alltför dyrt!
Jag gillar djur ,natur o kultur, humor, god vegetarisk mat, film o foto...blandade intressen... men inte direkt nån party människa längre...men tycker det e kul när det händer nåt :) Jag bor i Ludvika i Dalarna..så Arlanda e närmast för mig, men skulle kunna ta mig längre ner mot Landvetter...
Har ni kommit fram till nåt land? O blir det flera styckna? Jag e inte supernoga med land.. Kräver inget lyxboende men nåt hyfsat i alla fall kanske...
Hoppas på svar!
/Jenny
Av Ninie
5 okt. 2015 15:09
Hej,

Jag kanske är lite sent ute men jag är intresserad av att komma iväg över jul / nyår. 33 årig tjej. Spelar inte så stor roll vart, så länge det är varmt och förhoppningsvist sol :) 1-2 veckor låter bra för min del.

Vore kul med något ställe där man kan vara lite aktiv med / snorkla / vandra / cyckla / rida / paddla eller något. Ingen emot att hänga på stranden ibland heller :) Arlanda är närmast för mig men det kanske inte spelar så stor roll vart man åker ifrån.

/N
6 okt. 2015 12:00
Hej! Har ni redan hunnit boka? Om det inte är försent hänger jag gärna med! Vart är inte så noga; jag gillade förslaget i länken ovan. Jag gör gärna utflykter & testar spännande mat :) Jag är 37 år & lite för gammal för partyresor & lite för otålig för att ligga på stranden hela dagarna ;) Jag vill upptäcka, helt enkelt :)
Av Lila72
7 okt. 2015 19:17
Inget bokat. Hur många är det som fortfarande är intresserade av att åka? Ving och Fritidsresor har direktflyg till Jamaica, Tobago, Dominikanska etc. Och det finns fortfarande kvar resor för mellan 15-20.
7 okt. 2015 19:32
Nä tyvärr, jag åker för 10 istället. Men ha en trevlig resa!
Av Lila72
7 okt. 2015 19:51
Jag åker gärna för 10 också men har inte kunskapen och tiden att hitta. Kom gärna med ett konkret förslag.
7 okt. 2015 20:20
Ja, det finns en hel del. Särskilt om man kan tänka sig att va borta lite längre. Puerto Rico t.ex. för 5000-8000 kr beroende lite på när man åker. Boende runt 1500 för två veckor. Totalt alltså 6500-9500 kr.

Sen finns Amerikanska Jungfruöarna också.

Ja, sen finns ju hela Ostasien, Vietnam, Kina t.ex. för under 10 000 kr. Boende 40-70 kr/natt.
Av Lila72
7 okt. 2015 20:34
Åka bort över julen är det som gäller och ca 14 dagar är det som varit på tal.
Har du länkar så det går att kolla läge, standard på boende etc
Jag åker helst från Göteborg men kan såklart ta mig till annan avreseort om det skulle behövas.
Av Ginak
8 okt. 2015 15:32
Jag är fortfarande intresserad. Åker helst från Stockholm.

/Gina
8 okt. 2015 17:10 (redigerad)
Jag bor visserligen i Skåne men det borde ju gå att få ihop ändå :) Finns fortfarande lediga rum på detta hotell:
http://www.wimdu.se/offers/TJX4VNQS?city=Jamaica&checkin_date=2015.12.13&checkout_date=2015.12.27&guests=2&search_geolocation=6633-jamaica
Flygstolar finns det också till rimliga priser.. Sedan måste man boka transfer också men det borde gå att lösa med hotellet.
Annars finns även resor med flyg+hotell lediga fortfarande, men det verkar som att man måste åka 14:e eller 16 december då.. Titta tex här:

http://www.fritidsresor.se/resa/jamaica/g-000000162_b/

Så kom igen nu!! :)
PS Jag åker gärna någongång mellan 20 dec-typ 7 jan eftersom det är lättast att ta ledigt då, så jag röstar för hotellet överst & flygstol, men jag följer majoriteten :)
8 okt. 2015 17:19
Det är fortfarande fruktansvärt dyrt också. 750 kr/natt!! Det får man ju 10 nätter för.
8 okt. 2015 19:33
@johanjos: så är det säkert, men du har fortfarande inte visat var man hittar sådant billigt boende som du pratar om. Så då kommer man ju liksom inte längre :)
8 okt. 2015 19:43
Ja, hostelword - världens största hostelsida t.ex. :)

airbnb, couchsurfing (t.o.m. gratis)
Av Linaf
8 okt. 2015 19:48
Hej igen alla!
Nu blev det så att en tjej på jobbet frågade om att åka någonstans. Så vi bokade dubai.
Är det några utav er här som oxå vill dit, så kommer vi befinna oss där mellan den 22 dec-31dec.
Norweigian har direktflyg från Stockholm.
Eller om ni kommer fram till att Jamaica blir ert resmål.
Hoppas ni hittar en resa som passar er. Och skulle ni vara sugna på Dubai, och oxå vill åka, kan vi styra upp något.

Ha det fint!
8 okt. 2015 20:03
Aha! :) tack för tipset, det verkar ju suveränt!
8 okt. 2015 21:35
Trodde det var ganska grundläggande kunskaper för folk på en resesida, men det var ju bra att jag kunde hjälpa till då.
Av Linaf
9 okt. 2015 04:37
Annars finns det ju en flik för tips & råd på forumet. Där kan du ju dela med dig av dina grundläggande egenskaper.
9 okt. 2015 12:07
Nja, ingen lär väl svara ändå. Folk verkar i allmänhet helt apatiska på den här sidan (inte ni då); de verkar mest vilja skriva att de ska ut på äventyr i världen.
Av Lila72
9 okt. 2015 16:24
Nu har jag kollat lite mer!
Fritidsresor har flyg till Jamaica den 14 dec hemresa den 28 dec (hemma 29 dec) för ca 4000-5000 kr

Flyget går tidigt fr Kastrup Köpenhamn den 14/12 06:30, men det finns billiga hostels/hotell att övernatta i. Kan vara trevligt att sammanstråla kvällen innan vi påbörjar "äventyret".

Via airbnb finns boende, kollat Negril. Lite begränsat över jul men tex The Little Oasis (ett yogacenter?!) finns ledigt, ca 3000-4000 kr för 14 dagar.

Sen tillkommer ju lite transfer och annat men ….

Jag har inga problem med att åka den 14/12.

Vilka är på? Nu gäller det! Hur går vi vidare?
10 okt. 2015 16:28
Hej!

Jag trillar möjligen in lite sent i diskussionen här, men jag är också intresserad av att hitta resesällskap över jul.

Är 33 och utan familj. Jobbar hemskt mycket och tycker det vore skönt att åka till värmen över jul för att ladda batterierna.

Jag kan dock inte vara borta längre än en vecka. Har inga särskilda preferenser gällande resmål, men erkänner att jag är rätt bekväm och vill absolut inte bo i något kyffe någonstans. Hostels och backpacking är inte min grej och jag ligger gärna som en sjöstjärna på stranden eller vid poolen och dricker drinkar. Gärna någon utflykt här och där, men är rätt utarbetad och orkar därför inte ha något späckat schema på min semester också. Absolut ingen partyresa men går gärna ut och äter och chillar med en drink eller två.

Bor i Borås så Landvetter är smidigast för mig, men är flexibel. Har tittat på Kanarieöarna, Egypten, Dubai och Kap Verde.

Är som person lättsam och okomplicerad och rätt rolig.

Har ni andra fått ihop era juläventyr än? Någon som vill försöka sy ihop något tillsammans med mig?

Varma hälsningar Emelie
16 nov. 2015 20:21
Hur ser det ut för er? Kommer ni iväg? Såg chippo78 är från skåne. Är även jag. Jag vill med iväg omkring den 22 dec. Spelar inte mig någon roll bara jag kommer iväg sol o bad, äventyr o upplevelse :)
Av Restjej
17 nov. 2015 22:58
hej
jag skulle gärna följa med till Thailand över jul och nyår, 18 dec till 3 jan

Kontakata mig, jag är en glad person som älskar att resa.

kram
18 nov. 2015 05:53
Har du Fb? Rastjej? Drar gärna till Thailand
18 nov. 2015 05:55
Citerat från Johanjos:
Ha de gött /Glenn
Detsamma. Vart åker du? Redan ordnat?
18 nov. 2015 13:10
Det är så dyrt och othailändskt i Thailand bara.
18 nov. 2015 14:19
Jag är öppen för förslag! vart har du tänkt att resa då?
18 nov. 2015 14:21
Citerat från Johanjos:
Det är så dyrt och othailändskt i Thailand bara.
Jag är öppen för förslag! vart har du tänkt att resa då? Hur får jag tag på dig på ett enklare sätt? för att diskutera. Är det fler som är sugna?
Av Frassa
18 nov. 2015 14:48
Hej!

Om nån fortfarande inte har bokat så har jag hittat flyg till Dominikanska med Ving. Fanns flyg från Gbg för 6600:- och man verkar kunna hitta relativt billigt boende där sedan. Flyget går 24/12 och man landar den 8/1 igen. Jag är väldigt sugen på att boka, men är osäker på om det är ett land att åka till som ensam tjej.. Jag vill helst inte bo på nåt all-inclusive utan upptäcka landet och inte hotellet...
18 nov. 2015 15:13
Låter med intressant. Dock hade jag helst rest åter ca 3/1 Hittade även billigt till vietnam 20/12 - 3/1
Av Royzzy
18 nov. 2015 19:17
Jag är oxå intresserad.
18 nov. 2015 21:16
När var o hur åker vi?
Dem som är intresserade på riktigt och menar allvar. Anmäl ert intresse så kan vi väl höras på annat vis? Fb? Mob?
Känner att tiden går och det är dags att få ihop en resa :)

Vad vill ni ha ut utav er resa? Jag vill ha upplevelser, sevärdheter, äventyr men även god mat, dryck, sol o bad. Njuta utav livet helt enkelt ;)
Av Frassa
18 nov. 2015 21:37
Det låter precis som mina önskemål! Jag har inte FB längre, men jag kan nås på (Logga in för att se e-postadress) eller 0703-661059. Jag har whatsapp där vi skulle kunna starta en grupp isf.

/Franciska
Av Restjej
18 nov. 2015 23:29
HEJ alla

tiden rinner i väg och jag vill gärna hitta en trevlig och glad resepartner, vem vill hänga med, är öppen mot alla spännande förslag.

mvh
19 nov. 2015 06:01
Jag o frassa tycks nog vara på.
Jag är med öppen förslag. Kan vi inte ansluta oss till ngt forum o besluta oss? Jag är också öppen för förslag :)

Kan tänka mig allt från vietnam, malaysia, thailand, mexico.
Någon canarie ö, ja vad som för att bara komma iväg helt enkelt ;)
Av Royzzy
19 nov. 2015 07:32
Jag vill verkligen åka någonstans och jag menar det. fast jag vet inte hur man anmäler sig? menar du att man ska anmäla sig på sidan el hur då?

Jag har ett förslag. vi skapar en sidan på facebook och lägga till alla som menar allvar och vill verkligen resa och diskutterar där vart vi vill resa och vad vi kommer överens om?
sen dom som inte har fb då kan vi meddela dom via mail el sms vad vi har kommit överens om.
Jag kan fixa sidan om ni är ok med mitt förslag? :)
Av Frassa
19 nov. 2015 13:42
Jag har öppnar upp ett nytt FB-konto nu. Franciska Haldemo om ni vill lägga till mig!
19 nov. 2015 17:26
Jag är definitivt fortfarande intresserad! FB är nog enklaste sättet att komma vidare, det förslaget gillade jag :) Jag lägger till de jag hittar :)
19 nov. 2015 19:00
Låter toppen! Adda mig med i gruppen Camilla Holmberg på Fb. :)
19 nov. 2015 19:42
@royzzy: hur hittar man dig? Kunde du lägga upp en sida på FB?
Av Royzzy
20 nov. 2015 06:50
Jag heter Roya Ghalandarpour på fejjan. Nu har jag fixat en grupp. :) Sök på Singel Resor på fejjan och se om ni kan hittar mig där på gruppen! :)
20 nov. 2015 09:41
Har hittat Franciska & Roya och gruppen. Fantastiskt. Nu ska vi bara hitta den perfekta resan som passar oss alla :)
20 nov. 2015 10:11
Citerat från Chippo78:
Jag är definitivt fortfarande intresserad! FB är nog enklaste sättet att komma vidare, det förslaget gillade jag :) Jag lägger till de jag hittar :)
Hur får vi tag på dig? Jag Franciska o Roya är med i gruppen på Fb nu. Vad heter du på Fb?
20 nov. 2015 10:12
Citerat från Restjej:
HEJ alla

tiden rinner i väg och jag vill gärna hitta en trevlig och glad resepartner, vem vill hänga med, är öppen mot alla spännande förslag.

mvh
hittar vi dig på Fb? Roya har skapat en grupp där vi tänkt diskutera oss fram
Av Royzzy
20 nov. 2015 10:16
Dom som är riktigt sugna så har jag skapat en grupp som heter "Singel Resor" på Facebook. Ni får lägga till er själva på gruppen om ni vill verkligen följa med oss till en äventyr. :)
20 nov. 2015 10:19
Citerat från Johanjos:
Nja, ingen lär väl svara ändå. Folk verkar i allmänhet helt apatiska på den här sidan (inte ni då); de verkar mest vilja skriva att de ska ut på äventyr i världen.
Hej. Hur går det för dig med resa över jul o nyår? Vi har skapat en Fb sida för att komma iväg ngra st. Häng gärna på :)
20 nov. 2015 10:27
Citerat från Emelie82:
Hej!

Jag trillar möjligen in lite sent i diskussionen här, men jag är också intresserad av att hitta resesällskap över jul.

Är 33 och utan familj. Jobbar hemskt mycket och tycker det vore skönt att åka till värmen över jul för att ladda batterierna.

Jag kan dock inte vara borta längre än en vecka. Har inga särskilda preferenser gällande resmål, men erkänner att jag är rätt bekväm och vill absolut inte bo i något kyffe någonstans. Hostels och backpacking är inte min grej och jag ligger gärna som en sjöstjärna på stranden eller vid poolen och dricker drinkar. Gärna någon utflykt här och där, men är rätt utarbetad och orkar därför inte ha något späckat schema på min semester också. Absolut ingen partyresa men går gärna ut och äter och chillar med en drink eller två.

Bor i Borås så Landvetter är smidigast för mig, men är flexibel. Har tittat på Kanarieöarna, Egypten, Dubai och Kap Verde.

Är som person lättsam och okomplicerad och rätt rolig.

Har ni andra fått ihop era juläventyr än? Någon som vill försöka sy ihop något tillsammans med mig?

Varma hälsningar Emelie
hur går det för dig ska du med oss?
20 nov. 2015 10:29
Citerat från Restjej:
hej
jag skulle gärna följa med till Thailand över jul och nyår, 18 dec till 3 jan

Kontakata mig, jag är en glad person som älskar att resa.

kram
Hur går Det för dig? Ska du med? Vi har skapat en Fb grupp för att diskutera oss fram
20 nov. 2015 10:31
Citerat från Royzzy:
Dom som är riktigt sugna så har jag skapat en grupp som heter "Singel Resor" på Facebook. Ni får lägga till er själva på gruppen om ni vill verkligen följa med oss till en äventyr. :)
Rätt Roya nu har vi gjort vårt :) Ser fram mot ett spännande äventyr med härligs människor :) hoppas att fler vill ansluta sig :)
Av Restjej
20 nov. 2015 10:45
hej namnet på fb är?
kram
20 nov. 2015 17:41
Jag är med i fb-gruppen nu också :)
Av Restjej
20 nov. 2015 23:43
javisst har gjort det och vill gärna åka iväg med nån vaar som helst
23 nov. 2015 20:22
Citerat från Restjej:
javisst har gjort det och vill gärna åka iväg med nån vaar som helst
Gå med i Fb-gruppen där håller vi på att knyta ihop en resa! Vi är 3 tjejer hitentills. Ju fler dessto roligare :)
23 nov. 2015 20:25
Citerat från Restjej:
javisst har gjort det och vill gärna åka iväg med nån vaar som helst
lägg till mig Camilla Holmberg eller Roya Ghalandarpour på fb så hittar du gruppen via oss Singel resor heter den men finns många sådana jag hade svårt att hitta den på fb innan jag la till Roya :)
Av Linas84
27 nov. 2015 12:04
Hej,

Ingen som är intresserad av att åka på en kortare resa inom Europa över julhelgen? Är en 31årig ensamstående mamma som är utan barn på julhelgen och mycket hellre skulle åka bort.

Med vänlig hälsning
Lina
19 dec. 2015 22:13
Hej!

Jag provar här för att se om jag kan hitta någon som också vill hoppa över julfirandet.

Jag är ledig över jul jmellan 23 - 30 December. Jag är öppen för förslag till vart åka.Gärna till någon storstad eller någonstans där det är varmt

Jag är 49 år ensamstående pappa (barnledig över jul), jobbar som lastbilschaufför , älskar att resa och få nya upplevelser.
Tycker om att lyssna på musik, film o gärna på bio!, Jag är lättsam och trevlig.

Hoppas på att nån vill nappa!

Hälsningar,
Niclas