Åka bort över julen?

11 aug. 2015 19:14
Visningar: 1436
Hej!

Jag testar här för att se om jag kan hitta någon som liksom jag, vill hoppa över julfirandet här hemma.
Jag är öppen för förslag till vart resan bär av, antingen till någon storstad eller någonstans varmt, men det får inte vara alltför dyrt.

Jag är 31 år ensamstående mamma (barnledig över jul), jobbar som förskollärare, älskar att resa och få nya upplevelser.
Tycker om att läsa böcker, lyssna på ljudböcker, musik, film (gärna bio!), djur och natur. Jag kan rida, har körkort och är lättsam och trevlig.

Hoppas på napp!

Hälsningar,
Jenny
Av Linaf
11 aug. 2015 19:38
Hej!

Jag hade också tänkt åka iväg över jul. Fabriken jag jobbar på brukar hålla stängt över jul & nyår, så det passar bra att åka iväg då. Till värmen allra helst. Jag är singel utan barn, och har heller ingen anledning att stanna hemma och fira jul.
Jag har funderingar på Sri Lanka, Gambia och Kuba. Vad hade du tänkt för budget, och hur länge vill du vara iväg?
Jag är ingen partyprinsessa men gillar att gå ut och ta en öl eller två. Men åker i första hand iväg för solen & värmens skull. Gillar att uppleva, upptäcka nya platser och resmål, och eventuellt lite shopping.

Vänliga hälsningar Lina.
11 aug. 2015 20:03
Åh vad roligt! 😃

Jag reser gärna till alla dina förslag, efter en snabbkoll verkade Gambia vara billigast. Det är ju galet dyrt just över jul/nyår.
Reslängd kan vara 1 eller två veckor och budget måste jag räkna lite på, men 15-20000kr tror jag. Ingen jättebudget tyvärr.

Det är ungefär samma jag vill ha ut av resan, lugnt och skönt, slippa julstressen, få lite sol, äta gott.

Har du varit på något av resmålen?
Av Linaf
11 aug. 2015 20:27
Hej igen!