Stöd Ukraina

Sissos blogg

Tisdag 17 Mars 2015

Vi räknar ned... www.sisso.se

Ojoj....nu slår vi på stort. Det som skulle ha varit "min resa" när jag fyllde 30 år, kommer i stället bli av när jag fyller 33 år!

Det var inte tänkt att vi skulle åka i år, utan en helt annan resa var planerad över påsken. Dock är det inte alltid den planering som man först har tänk passar in i livets här och nu. Efter en lång och tuff start på 2015 bestämde vi oss för att göra något som vi länge har pratat om, som vi inte tidigare haft möjlighet till och som nu passar in i vårt liv (på gott och ont). Vi fångar tillfället och reser till Alperna!

Alpresors vinterkatalog har varit en del i mitt liv sedan uppväxten. Min mor drömde om Alperna i många år, så har även jag. Nästa år ser jag med glädje fram emot att inte beställa alpresors katalog. Nu är det dags att plocka bort den från mitt liv för att i stället se tillbaka på egna bilder och minnen från familjens vecka i Bad Gastein.

Vi har åkt mycket skidor denna vinter och trodde att vi hade avslutat säsongen i och med vår helg vid Gaustablikk i början av mars. Sonen älskar att åka slalom. Han sjunger och skrattar i nedfarterna. Numera är han även i skogen och letar efter alla hoppen.

Alperna är en stor drömdestination för mig. Hit kommer jag mest troligt bara en gång och kommer inte ha råd att åka igen. Stora förhoppningar och förväntningar - blir vi besvikna? Vädret är en avgörande parameter som vi inte kan påverka, men allt behöver inte heller vara perfekt för att det ska bli en upplevelse.

När de stora ” drömplatserna” och ” drömupplevelserna" ska besökas/besannas blir jag alltid såååå nervös och spänd! Om vi får en solig dag med blå himmel uppe på fjället ska jag ställa mig vid kanten och skrika! Ett skrik fyllt med längtan och tacksamhet, upprymdhet och glädje - säkert även några tårar. Precis så det kändes och blev vid målgången av cykelvasan för tre år sedan, vid Grand Canyon eller efter att vi klarade fullfölja Rallarvegen i augusti. Då finns inget annat - bara här och nu!

Nu tömmer vi en stor del av vårt resekonto - men så får det bli, när drömmar blir verklighet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet