Stöd Ukraina

Tigerfishs blogg

Onsdag 10 Maj 2006

Vem är du?

Skulle jag fråga innan jag berätter någonting om mig...men i alla fall...jag hoppas att du är en glad människör och hoppas med att du kan få ute någon slags glädjen av den här...jag vet inte riktigt vad...men om det blir något jag hoppas att det blir glädjande för dig!

Om du är en "sad" människa så hoppas jag att något här piggar upp dig så att du mår bättre :)

Jo - jag är en safari guide och kommer ifrån Zimbabwe. Jag har bodde här i underbara sverige för snart fyra år och trivs här...bara om jag vet att jag har min nödutgång till Afrika välförberedd när det blir dags...

Jag verkligen tycker att Sverige är en av de vackraste länder jag har haft "the pure pleasure" av att upplever och är sugen för bara mera....ja...det ska bli nog en resa upp till Sarek och Muddus och förhoppningsvis Kiruna i somras nu...följde snart efter med ett vinter besök för att prova lite hundspann och annat. Men men...det finns många om och kanske i mellan nu och då.

Jag ska till Uganda i Juli!! Det ska bli kul! Jag guidade min första resa till Uganda i Februari och det var riktigt skoj. Det var en grupp av tio Amerikanerna - alla som var mycket trevliga och det var lätt att passerar tid med dem. Vi delade en tio dagars natur och äventyrsresor - fast det var mest natur...lite äventyr men inte överdriven...men inte riktigt noga för min smak eller...fast de flesta tycker att det räcker med ett viss grad av fara...med detta påstår jag absolut INTE att jag är någon slags adrenalin junkie - nej - det är jag inte...men jag älskar det när man upplever saker och ting till den absolut maximal sätt - och om det betyder att man måste känner odjuren "breathing on the back of your neck..." då ska det vara så...

...och så ska det vara i September och October senare i år. Då ska jag till land av min drömmar...heliga märken - där allting jag älskar mest i vildmark finns och alla mina bäste minnen kommer ifrån....ZIMBABWE

Då blir det dags att paddlar kanot på Zambezi floden igen....spåna efter elefant och buffel till fots...om vi har tur så hittar vi lejon med...det är nästan säkert över denna årstid...de (lejon) har det så lätt...bara hitta någonstans att vänta för djur som är tvungen att kommer ner till floden för att ta vatten. Lejon bara se på när alla går genom deras fälla....och gör inget!!!??? För de vet...de vet att nu när impala och zebror ska till vattnet så behöver de inte att göra ett dugg....alla - eller åtminstone de flesta antiloper - kommer tilbaka efter att de har druckit...om de slipper vara uppätna av hungriga krokodiler som vänter med samma avslappnade attityd för djur vid flodens kant...och när alla har väg förbi där lejon ligger och sover så kommer de att vaknar till livet igen och jagar....

Jag älskar det....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet