Stöd Ukraina

Kejus blogg

Tisdag 26 Februari 2008

Varning för presentkort på Flygvaruhuset.

För drygt 1 år sedan kom vi på den fina ideén att köpa present kort på flygresor som julklapp till två av våra barn, 1500:- /barn. Min man valde Flygvaruhuset, då han bedömde att de hade ett stort urval när det gäller flyg. När vår dotter skulle utnyttja dessa första gången fungerade det inte pga att hon inte flyger från Sverige. Hon är bosatt i Innsbruck.
Ok, pappa erbjöd då att "lösa in" dessa. Så nu hade vi presentkorten som skulle användas vid tillfälle. Men varje gång det var aktuellt att boka ett flyg, visade det sig att deras priser var oftast högre än andra flygsajter.

När vi äntligen skulle utnyttja dessa presentkort för att vi boka en resa till Aten var det inte alldeles enkelt. Flygvaruhusets priser låg något högre än andra, men vi beslöt oss att ändå handla resan hos dem. Hittade ett flyg med Sterling som låg relativt bra i pris. Men eftersom det inte fanns någon information på deras hemsida hur vi skulle använda våra presentkort så ringer vi till Flygvaruhuset. Ja, man kan faktiskt ringa dit.
Nu får vi besked att vi inte kan använda presentkorten när vi köper resor med Sterling! Orsaken är att vi måste då betala med kort. Ok, det verkade lite skumt men det var inte mycket vi kunde göra. Kollade vidare och hittade slutligen ett flyg med SAS. Nytt telefonsamtal till Flygvaruhuset och nu får vi besked att vi måste boka biljetten och betala på internet och sedan skicka in presentkorten. (Vi frågade ju oss varför det inte gick att göra så om man ville boka Sterling.) Vi skulle sedan få tillbaka pengarna, insatta på vårt konto. Verkade mycket rörigt, men vi hade inget val.

Presentkorten skickades in för ca en månad sedan, men inga pengar har synts till. Vi har mailat Flygvaruhuset ett antal gånger och de påstår att de inte har mottagit några presentkort!! Vi har inget kvitto, inte ens en kopia på presentkorten och nu sitter vi här med en ännu dyrare resa till Aten.
Nu återstår ännu ett telefonsamtal till Flygvaruhuset, men jag känner mig ganska pessimistisk.......
/En något frustrerad fam. Juhlin
Dela med andra:    

Kommentarer
Keju säger:
Jo, det kommer nog att ordna sig tillslut. Efter ytterligare några telefonsamtal så har de "hittat" våra presentkort(!?) Tycker nog att det är lite märkligt att de har så dåliga rutiner. Men nu återstår det att se att pengarna går in på vårt konto.
Vår yngste son, som också fick 1500:- i presentkort har ännu inte utnyttjat dessa och vi ska då gå igenom samma pärs igen? Eller hur gör man?
Postat 2008-03-02 10:36  Anmäl
Grekland säger:
Vilka tråkigheter ni råkat ut för. Jag har alltid gillat presentkort, både att ge och att få, och det är ju ypperligt att ge en upplevelse dessutom.
Så det är mycket tråkigt att ni råkat ut för detta.
Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa.
Jag håller tummarna!
Postat 2008-03-01 18:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet