Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Varmt, men skönt.

När jag efter frukosten ringde upp vår ambassad här i Colombia så visade det sig att de helst ville ta emot mitt fall via mail. Visst, det går lika bra och efter några meddelanden fram och tillbaka står det klart att jag måste ta mig tillbaka till Cartagena för att vid vårt konsulat där få mig ett temporärt pass så att jag sedan kan flyga tillbaka till Sverige.

Tog mig en promenad för att hitta en buss i morgon och fann en plats varifrån det avgår transport varje kvart. Samma bolag som jag åkte med hit, vilket betyder att det ej blir någon lång vandring tillbaka till samma hotell som jag bott i tidigare.

På återvägen stannade jag till vid en typisk colombiansk arbetarrestaurang och fick mig en lunch. Först kom det in en soppa innehållande ett stort köttben och allehanda grönsaker. När jag var klar med den portionen så dök det upp ytterligare en tallrik med mer kött tillsammans med ris, någon slags rödbetspytt, stekt lök och något som jag tror var stekt banan. Sköljde ned allt detta med en flaska poker, som nog har blivit mitt favoritöl här i landet.

Senare på eftermiddagen gav jag mig ut på jakt efter vykort att skicka hem, men hittade ytterst lite och inget som jag ville sända hem till mina "grabbar".

Så har då ytterligare en dag till fladdrat förbi här uppe vid den karibiska kusten och som vanligt har det varit en varm, men ganska luftfuktig dag. Igår kulminerade det i ett riktigt skyfall och gatorna fylldes i rekordfart av jättemängder med vatten. Avloppssystemet är alldeles för underdimensionerat för att ta hand om de enorma mängder som dessa skyfall genererar, vilket innebär att all trafik måste ta sig igenom nästan knähögt vatten. På eftermiddagen idag, så kom det en riktig åskknall, men det blev inget regn av den.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan