Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Tisdag 2 Mars 2010 - Mombasa

varmt....

sa jag har mitt kenya korkort nu, far inte fornya mitt visa mer sa jag aker till tanzania i aprl kmmer tillbaka o far 6 ny manader.
jag kan ansoka om att vara resident eller medborgare men vill vanta till senare i ar. har flyttat igen. jag har det i blodet....
nej vi hade problem med elen, agaren betalade inte elen sa jag flyttade till ett hyreshus som ags av ett stort bolag, tryggt o sakert... en etta for 950 i manaden, med murar vakter o balkong.... fast har ar sa tryggt sa jag upplever inte att jag behover murar...men vi hittade ett stalle vi trivs pa i alla fall....

har oppnat bank konto har, sa att jag kan lana till att starta nat eget innan aret ar slut o sakta men sakert skaffa mig ett bra liv....
jag gick som frisor elev nar jag var ung o har i alla ar haft mina privata kunder, min fastman ar frisor sa vi ska oppna en salog har, billigt att oppna c 20 000,sa vi borjar dar sa far vi se vad nasta projekt blir....
med salongen som sakerhet kan vi fa lan att gora nat mer, vad vet vi inte riktigt an....

ska till 3 olika stallen o kolla dar jag kan hjalpa till.... ja for mitt hjarta ar fortfarande dar att hjalpa pa nat satt....
ett barnhem for foraldralosa eller overgivna barn, ett hem for unga flickor som flytt fran tvangs aktenskap o ett spadbarns hem.,, sa far vi se vad som kan passa mig och dem... en som jobbar inom halso departementet hjalpte mig med detta....

vi vill gifta oss men har problem med papperen...
men det ordnar sig nog, fast senare an vi planerat....

det ar sa varmt... svettas o vill bara ligga hela dagarna nder flakten, igar var havet sa varmtatt det var som ett badkar med varmvatten.... det ar val golf strommarna som gor det sa varmt, tror jag.
vi hade aska o regn en dag o sedan blev det annu varmare...
fast alla vantar pa regnperioden nu......
traden o buskarna borjar tappa blad av varmen o marken ar brn o trist utan att gront.....
vill satta in bilder men det ar alltid sa krangligt o jag ar pa internet kafe' o internet ar inte sa snabbt.....
Dela med andra:    

Kommentarer
Kenya1 säger:
Hej! Jag ville bara skriva några rader då jag läser din blogg för första gången. Jag är så nyfiken på ditt liv i Kenya. Själv är jag tillsammans med en kille där ifrån och vi har två barn tillsammans. Vi funderar på att bo där i 1 år innan vår största pojke börjar skolan. Jag är i ett stort behov av tips och råd. Jag skulle uppskatta dina erfarenheter av vilka områden som är bra(säkra) att bo i, om det finns aktiviteter för barn mellan 1,5-4 år, om vilka resturanger som du gillar, vart man kan köpa möbler(helst billiga) då vi inte tänk stanna så länge, bra shoppingcentra, bra cafeer osv Ja du ser jag skulle kunna ställa 10000 frågor till dig hi hi hi.. Det skulle vara så kul om du ville dela med dig av vad har varit med om och jag måste säga att jag beundrar dig redan bara genom att läsa att du har har tagit körkort ha ha.Jag har varit i Kenya 1 gång och det tog ett tag innan jag "lärde" mig att GÅ ÖVER gatan bara hi hi hi.Ville även passa på att fråga dig om du har kontakt med olika barnhem eller något likanande där man kan jobba som volentär. Jag är så intresserad av att göra det. Har ingen speciell utbildning(det kanske man behöver?) men jag brinner verkligen för att se förändringar och vara med och påverka till det bättre. skulle bli så glad för svar.Ha en fortsatt trevlig helg!
Postat 2010-05-01 21:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet