Stöd Ukraina

0630s blogg

Söndag 8 Juli 2007

VANDRING PÅ STA´N.

Ett av mina största nöje var att vandra runt ibland gator och torg i staden. Just torgen var en samlingsplats där man fick se och uppleva mycket! Tio minuters vandring från hotellet låg ett salutorg, med allsköns olika grönsaker, frukter, fisk, ris, blommor och kött! Just vandringen ibland köttstånden var allt annat än aptitlig!! Vid ett hörn av en av dessa stånd såg jag vid ett tillfälle, en flådd hundkropp hängandes i en krok. Nu var det tydligen vinter, för i denna region av Kina, åt man hund när vintern börja komma! Hundkött ansågs vara bra att äta om man lätt ville få upp värmen i kroppen!!??
Just när jag hade fått upp kameran, för att ta ett kort av denna, människans bäste vän, som hade gått hädan. Hörde jag ,ett högljutt ylande. Ett ylande som jag tyckte, lät på något vis bekant. Dumt nyfiken som jag var, drog jag mig, mot där jag tyckte att jag hade hört oväsendet.

Jag ångrar mig nu efteråt, för synen var inte trevlig!! I en liten metallbur satt knappt ett tiotal skabbiga hundar fångna!! Med den nyss ylande hunden, flådd och droppandes blod, hängandes över buren med sina kamrater!!!!
Usch!, jag tyckte att alla hundarna tittade bedjande på mig!! Jag kunde, för mitt liv, inte få upp kameran och ta ett kort av denna bedrövelse!!
På denna marknad fick man verkligen de berömda orden besannade, att kineser äter allt som har fyra ben!! Utom bord och stolar, förstås!!!!!!!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Stackars dej, att få se ett sånt elände! Usch!!!!!!!!!!!!

Hälsningar "Gullsing"
Postat 2007-07-08 20:27  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

"The Land Of Smiles"
13 år sedan
CHINA ! Here we come!!
14 år sedan
Underbara Ungern igen!!!
15 år sedan
Snart semester.
15 år sedan
Äntligen Asien igen!!
16 år sedan