Stöd Ukraina

Jennie1s blogg

Fredag 18 April 2008

vagen till kambodja

Onsdag den 16 april lamnade vi Koh Chang for att aka vidare till Kambodja. Vi var nog ganska nervosa bada tva, men det kommer vi aldrig erkanna. Vi akte minibuss i Thailand och nar vi stannade for att fixa visum var vi valdigt glada att det var tva fransman och en tysk med. Hur vi an stod pa oss kunde vi inte kopa visumet for 20 dollar, vi fick betala 32 dollar, surt.

Sedan blev det en jobbig timme med att bara packning och ga egenom passkontroll och ha en valdigt jobbig ""visumfixar"' i halarna, som var sa kaxig sa..

Val pa plats i Kambodja fick vi en bil till Siem Reap och den delade vi med tysken, som heter Holger, fick vi veta. Det kandes kalas att komma till Kambodja, arligt talat sa vet jag inte vad jag tycker om dom Thailandere vi traffat, jag far suga pa den karamellen.

Japp, som jag fatt veta genom att lasa pa reseguiden ar ju inte vagen till Siem Reap den basta men det gick annda bra. Val framme hade vi blivit inbokade pa Vinter Guesthouse. Jag tycker det ar ganska mysigt, 6dollar natten utan aircon, men det funkar. Det var aven dar som vi fick kontakt med varan tuk-tuk forare Mr Pisith Tek som standigt varit vid var sida och hjalpt oss att hitta bra restauranger och kommit med ideer om vad och hur vi ska gora. mina varmaste rekommendationer: pisith@taxiangkor.com.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hanoi och Halong Bay
16 år sedan
Solbadar och skraddarbesok
16 år sedan
nattbussen till Hoi An
16 år sedan
vart tog solen vagen???
16 år sedan
Nha Trang
16 år sedan