Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Fredag 6 Juli 2018 - Skanör med Falsterbo

Väderpaus

Konstigt vad det verkar mörkt, tänkte jag när jag vaknade igår. Kanske är klockan inte så mycket, men det var den. Morgonen var nästan förbi. Gluttade genom den blårutiga gardinen och det var mörka moln som gled i rask takt och täckte himlen. Kröp längre ner i sängen och drog täcket över mig. En ovanlig dag denna sommar!!

Tid för att besöka biblioteket och samtala med andra om väderomslaget. Vad skulle hända nu? Skulle vi få solvärmen tillbaka, eller var det slut nu? Läste av rapporten på min mobil, inget regn i sikte och en gnutta sol skulle komma på em. Kossorna råmar, bönderna är bekymrade, markerna är brunbrända, vattenreservoarerna sinar.......................!!!!
För oss turister är denna sommar en tid att komma ihåg som strandpicnicsommar, sand mellan tårna och ljumma, klara havsbad.

Solmättade och en smula trötta intog vi på kvällen horisontalläge i soffan för se alla talarna i Almedalen. Den ena som lovar mer än den andra, alltid lika underhållande :-)

Badväskan är packad, kepsen hänger på kroken och picnictillbehören ligger i kylen, allt berett för en ny kommande stranddag! :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
38 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan