Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 3 April 2019 - Udaipur

Utskriven.

Det är ganska långtråkigt att ligga på sjukhus och stirra på en droppflaska som ger ifrån sig en droppe i taget. Men jag upptäckte efter ett tag att hastigheten gick att ställa in själv. Så när jag tyckte att det var för slött så ökade jag på lite. Jag har också laddat ned både Sudoko och ett schackspel på surfplattan, som jag kan roa mig med då det inte är någon bra film på dumburken.

Min kropp svarade bra på alla medikamenter och vätskeersättningar och framåt tisdag eftermiddag så började jag känna mig riktigt hoppfull att det kunde lösa sig till slut. All den här extra vätskan jag fick i mig via nålen, gjorde att jag fick springa på toaletten oftare och oftare och jag fick en stråle som i fornstora dar. När flickorna fick höra om de framstegen så blev de väldigt nöjda, då det är tecken på att det går åt rätt håll.

Precis som hemma så gås det ronder, morgon och kväll. Min läkare som jag pratade med nu på morgonen bad mig gå på toaletten och kolla om det fortfarande kom vätska när jag satt ned. Det gjorde det inte, så då bestämdes att jag kunde bli utskriven. Vilken lättnad.

Sedan går det naturligtvis inte med raketfart. Det fanns en massa papper som skulle fyllas i innan jag kunde bege mig ned till sjukhuschefen. Där fick jag lite nya mediciner att smälla i mig på en femdagarskur och notan. Det kostar att ligga på sjukhus, även här i Indien så det var bara att hosta upp kortet och bli av med några tusenlappar från kontot. Nåja jag är försäkrad, så det mesta av de pengarna får jag tillbaka när jag kommer hem.

Man hade varit noga och gjort ultraljudsundersökning över hela magen. Det finns lite småsaker jag får ta upp med min vårdcentral när jag kommer hem, men det är då.

Jag tog en tuk-tuk tillbaka till boendet och fick mitt gamla rum igen. Mina saker stod kvar där då ingen ny hyresgäst behövt rummet. Så efter en frukost så tog jag mig hem igen för en välbehövlig dusch och en liten siesta.

En pilsner tycker jag att jag är värd efter de här sjukhusdagarna och någon matbit ska också slinka i. Sedan får det så småningom bli en tidig kväll då jag vill iväg norrut tidigt i morgon.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Jodu, det hade varit en missräkning.

Nej, någon lycka med kusarna hade jag inte nu heller. Är totalt iskall. Får hoppas att du fixar det istället.

Hälsa gänget/Conny
Postat 2019-04-04 19:38  Anmäl
Postis19 säger:
Låter bra, det kanske är pilsner du inte tål, det vore måttligt roligt eller hur?

Hemma går det sin gilla gång, våren börjar så sakteliga ge sig till känna. Härligt.

Stefan
Postat 2019-04-03 14:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan