Stöd Ukraina

Polens blogg

Söndag 9 Juli 2006 - Polen

Utflykt

Igar korde vi langs kusten fran Miedzysdroje mot Kolobrzeg, passade pa att kolla upp nagra campingar. Har kommer resultatet av detta.
De flesta campinga har ganska enkel standard och ligger utanfor samhallena. Ett par Campingar som vi tror ar varda ett besok ar Wiking (camping 194) i Dziwnowek- som ar en valskott och ren camping med nya hygienutrymmen och handikapptoalett ( vilket ar ovanligt), stenlagda gangar pa vissa stallen, kok, TVrum, restaurang, liten butik, stugor for uthyrning strandnara. Campingen ligger inom gangavstand till samhallet som verkar trevligt.
Nasta fina Camping ar Pomona (208) i Niechorze (Havets lykta) som ocksa ar valskott med rena toaletter avgransade campingtomter 200m till fin strand ganska nara byn som har en lang strandpromenad med shoping verkar fin.
I Kolobrzeg stannade vi ett par timmar, fin stad med vacker hamn, Campingen verkar OK, ganska nara ostra stranden
Vi trivs valdigt bra pa Camping 24 har i Miedzysdroje som ar ren och fin med nya toaletter som stadas flera ganger per dag, campingen vaktas dygnet runt, liten butik, bar, lugn och valskott. hitills har vi haft fint vader forutom natten till lordag da det askade och regnade rejalt, solen skiner aven idag sa vi gar till den fina stranden.Stannar har ett tag till vi har annu inte hunnit med att upptacka hela staden och alla marknadsstand. Staden ar en bra utgangspunkt for utflykter
Tack for inlaggen och ha det sa bra halsar
Christin o Lars
Dela med andra:    

Kommentarer
Polen säger:
Kul att ni aker till Polen du o mamma , ni kommer sakert att trivas. Har du funderat pa cigaretterna 1 pkt Marlboro light for ca 20 kr!!
Tailand later underbart hoppas att det blir av Oskar o Pia. Linda slit inte ut dig pa vardagssysslor nar du ar ledig och glom inte att halsa till Emil, blev kakan god? Forresten Christin var och klippte sig i gar ( hon liknar Lillbabs fran 60_talet, skoj) Som ni redan vet, tror vi sa ar Sofie o Rikard framme i Bulgarien.
Postat 2006-07-10 09:27  Anmäl
Ekdahls säger:
Hej på er,

Det verkar ju inte så dumt i Polen. Kanske något att fundera på nästa år om inte detta. Var i Helsingör igår och köpte pilsner och gick på marknad. Vädret här är rätt OK men nu mulnar det lite. Jag och Mamma har bokat en resa till Stettin den 3/8. Då får väl vi också njuta av den billiga maten.

Mvh

Lena o Anders
Postat 2006-07-09 17:26  Anmäl
Oskarochpia säger:
Hej mamma och pappa!!
Vi har det nice i HAlmstad idag ska båda klippa oss! NICE!!!
Ser att ni hinner med en del utflyckter. KUL!! Vi funderar på en oxå men det är i november kanske thailand om vi får råd men det är vårt mål iaf.

Linda oj vad duktig du é det där är ju vanliga sysslor som jag och pia gör varje dag :) haha....

Nä nu ska jag inte bli långrandig.

Hej hopp ha det gött!!!
Postat 2006-07-09 13:27  Anmäl
Lindis säger:
Hej hej mor och far! hoppas ni har det bra.. eller ja det kan jag ju läsa att ni har, och ni har sagt det.. idag har jag varit väldigt aktiv, jag har bakaty kladdkaka, klippt gröst(jääääätte högt) rena slit jobbet ju, vattnat blommorna diskt och städat, det är helt fantastiskt vad jag kan.. hrm hehe... så alltså jag håller ställningarna här hemma. jag ska moppa till Emil nu och se om det blir nån strand.. ät gott sola bra och bada mycket! Kram Linda!
Postat 2006-07-09 11:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
17 år sedan
Nastan slut.
17 år sedan
Molnigt
17 år sedan
Solen fortsatter att skina
17 år sedan
Utflykt
17 år sedan