Stöd Ukraina

Lillyhill94s blogg

Onsdag 8 Januari 2014

USA-resa

Hej alla där ute!
Jag har nu kollat ett bra tag på olika slags resor till USA, var rätt så säker på att jag skulle ta en sådan där "typisk" roadtrip tur med kilroy's bolag nu i sommar men ändrade mig sedan när jag hittade något annat som verkade mycket intressantare! Att vara volontär på en typisk amerikansk ranch i Cody, Wyoming!
Ta hand om hästar, rida, lära mig kasta lasso, fösa kor och allt annat som har med det att göra!
Det har nästan alltid varit någonting jag verkligen viljat uppleva, my dream destination I'd say :D

Men det jag är rädd för är att jag skulle bli missnöjd, men varför vet jag inte. Och det kostar ju ändå en del att ta sig dit därför det går runt i huvudet.
Men med allt detta sagt undrar jag vad ni tycker, är det så smart att åka till USA för första gången själv sådär när det till och med är första gången man ens överhuvudtaget åker utomlands utan föräldrarna?
Ska man vara spontan och ta chansen eller lägga sin dröm på hyllan för något år?
Jag vet ju att jag förmodligen vet detta bäst själv, men behöver ändå lite andra tankar ^^

Vart skulle man annars åka första gången man åker utomlands själv? Fast spelar väl ingen stor roll om man är volontär för det är ju inte som att man är ensam utan det är ju folk överallt samt andra volontärer men ändå ^^
Dela med andra:    

Kommentarer
Ullox säger till Lillyhill94:
Jaha, okej! Då får du berätta hur det var om du åker i juni ;) Lycka till!
Postat 2014-01-19 17:28  Anmäl
Lillyhill94 säger till Ullox:
Hejsan!
Jajamen det är den jag menade!
Fast jag kan dock inte åka i augusti för då börjar skolan för mig, mitt sista år då äntligen haha men annars hade jag tänkt snarare i juni eller juli. fast juni blir det nog isånnafall för då är det som billigast med flygbiljetter och så såg jag :)
Postat 2014-01-19 17:17  Anmäl
Ullox säger:
Hej där! Jag är en tjej på snart 24 år. Jag antar att det är Study International's sida du har hittat volontärresan på? Jag har nämligen just bokat en plats där den 31/8 i år :) Det är första gången för mig också att åka till USA så är pirrig som bara den! Men jag har drömt om en sån här resa hela mitt liv och jag känner att jag inte kan vänta längre. Hade dock varit kul att resa med någon svensk dit. Så man kunde hjälpas åt på vägen så skulle det inte kännas lika läskigt ;) Men platserna går åt fort så man måste boka tidigt!
Postat 2014-01-18 21:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

USA-resa?
10 år sedan
Hejsan!
10 år sedan
USA-resa
10 år sedan