Stöd Ukraina

Lasaritas blogg

Måndag 9 Juni 2008 - Slovenien

Underbart vackert land

Nu är jag tillbaka från Terme Catez och Ljubljana och det har varit en bra resa. Slovenien är otroligt vackert och det finns mycket att göra. allt från skidor i alperna på vintern till vandring i alperna på sommaren, cykling, forsränning, Spa, sol, bad, små städer (huvudstaden har ju bara ca 500 000 inv och hela landet 2 milj totalt), grottor (8000 i hela landet!), vingårdar (inte för att jag dricker vin men fint var det) och allt kan nås på max 2 timmars bilresa.

Vi hade dock regn mest hela tiden men när vi var ute och gick mycket och i Ljubljana så hade vi tur för då strålade solen. Vi kunde dock inte ha ngr middagar utomhus men det löste sig på ett bra sätt iaf.

Nästa gång vill jag åka till deras 46 km långa kustremsa och bada lite och kanske vandra i bergen kring Bled. Laddar upp lite bilder snart så kan ni se hur fint det är.

Må bra!
Dela med andra:    

Kommentarer
Polacko80 säger:
Hur upplevde du befolkningen i Ljubljana? Stressade eller hade de tid att hjälpa vilsna turister? Man är ju inte direkt bortskämd med snälla människor här i Stockholm.
Postat 2008-06-10 16:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet