Stöd Ukraina

Paulinas blogg

Torsdag 7 Mars 2013 - Göteborg

Underbara resbilder

Det är så härligt att se att många av våra medlemmar aktivt lägger upp bilder och guider/bloggar från olika resmål. Och det är så många fantastiska bilder! Jag kan sitta och inspireras av alla bilder i flera timmar...
En medlem Rolf_52 har helt otroligt fantastiska bilder från massor av resmål.

Kolla in Rolfs alla bilder här: http://www.reseguiden.se/minsida/rolf_52/bilder

Har du några fina bilder du vill tipsa om?

/Paulina
Dela med andra:    

Kommentarer
Hkn säger:
Tack Paulina, jag bugar mig djupt.

Det är en mycket bra idé, en RGs greatest hits. Det borde kittla res-nerven på 100% av läsekretsen!
Får jag passa på att komma med lite feedback angående bildvisningen på siten? Den känns lite i minsta laget för 2013. Att få se sina bilder i ett större format – och med mindre brutal bildkompression – det vore verkligen en nåd att stilla bedja om... .-)
Postat 2013-03-13 01:04  Anmäl
Paulina säger:
Hej HKN! Tack för alla bra tips. Måste göra ett till blogginlägg med alla fantastiska fotografer samlade! :-)

Du har också många fina bilder!

//Paulina
Postat 2013-03-12 15:01  Anmäl
Hkn säger:
Hejsan Paulina,

riktigt kul att du uppmärksammar Rolf_52. Alltid en solid leverans av fantastiska bilder, oavsett världsdel och oavsett ljusförhållanden – dessutom har han den goda smaken att alltid leverera någon eller några rader om var bilden är tagen.

Andra höjdare bland RGs fotografer:
• Karinlorvik – vill man ha en angenäm kurs i hur man komponerar bilder, är det bara att titta på Karin. Ett fenomenalt bildsinne. Det bara sitter i fingrarna. Små hus i Portugal eller bergväggar i Lofoten... allt bara sitter där, precis där ögat gillar att det ska sitta.

• Theelf – han är rolig, Christian. Han är svinduktig men ger alltid sig själv svidande kritik. Gudskelov fortsätter han att dunka in galet bra bilder. Att han gärna fotograferar i busväder är uppfriskande. Alltid fler tjocka molnbankar än glittrande solkatter.

• Tubbe – grym känsla för annorlunda perspektiv. Mellan solnedgångarna (som visserligen är behagliga att se på) kommer helt oväntade grejor – en båt uppdragen för vintern med Öresundsbron i bakgrunden eller bara en glödande istapp.

• Rika – borde skicka en faktura till Visitnorway hennes bilder får mig alltid att vilja resa dit. Alltid skickligt komponerat. Som allra bäst när hon går loss i den lilla världen bland vattendroppar och blompistiller.

• Innan jag blir för långrandig: Kindbom (svampskogar hemma eller Arizona... alltid solid) och Mrb (se hans bilder i sitt sammanhang i fotoalbumen – ofta riktiga dream destinations, dessutom) – och Rommetorp (vare sig han plåtar tigrar eller kvarnhjul) är också ständiga lyckopiller.

Allra roligast är bilder som gör att man blir taggad att ge sig ut och resa. Precis så som en resesajt ska fungera!

Mina 50 cents,

:: hkn ::
Postat 2013-03-12 14:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet