Stöd Ukraina

Litemerarosas blogg

Lördag 27 November 2021 - Gusum

Turridning på islandshäst på Nyalunds naturbruk i Östergötland

Det var långt ifrån en självklarhet att boka. Faktiskt inget jag egentligen skulle kommit på tanken att göra bara för någon månad sen. Senast, och enda gången i livet, jag suttit på en häst var i femårsåldern på Ölands djurpark. Jag är inte rädd. Det har bara inte blivit av. Men med en dotter som ganska nyligen hittat kärleken till ridningen och med en mamma som ändå någonstans gillar att utmana sig själv och gå en bra bit utanför the comfort zone, så kom det sig att vi en lördag i november styrde kosan mot Gusum i de sydöstra delarna av Östergötland. Där var det dags för turridning på islandshäst hos Jill och Bosse på Nyalunds naturbruk. Det blev en dag fylld av både tårar och skratt, en dag när jag fick anledning att förklara innebörden av ordet frälst för min dotter.

Är det inte så att man i allmänhet har en romantiserad bild av hur mysigt det är att rida islandshäst? Det kan jag ta ur er direkt. Att den är romantiserad alltså. Det är precis så mysigt som det låter.

https://litemerarosa.com/2021/11/27/turridning-pa-islandshast-nyalunds-naturbruk/
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet