Stöd Ukraina

Az81s blogg

Söndag 11 Oktober 2009 - Notodden

tunisienresan

Har nu kommit hem från tunisien och varit hemma några dagar.

Vad tyckte jag då om resan.....

Delar var kul så som sahara och kartagoo. Och även personalen på hotellet. Men resten................

Jag kan lungt säga att jag ALDRIG åker tillbaka.

Har aldrig varit med om så otrevliga och grrrrrrrrrr (saknar ord) människor.

Jag kunde inte gå ensam någonstans utan att dom skulle kladda över hela kroppen då främst klämma på brösten. Om man inte gick in i deras butik blev dom mycket otrevliga och extremt obhagliga. Om jag gick ute blev jag ibland förföljd och även om jag sade att jag var gift (något jag inte är) så skulle dom kladda på en med motiveringen att min make inte var där just nu.

Bör nämna att jag inte klädde mig oanständigt för fem öre utan hade näst intill långbyxor och i princip trekvarts arm på mig.

Denna upplevelse gjorde att jag knappt vågade lämna hotell området mer än i nöd fall. Inte kul när man är där för att se och uppleva ett land.

Visst jag åkte som ensam tjej, men jag tycker att jag inte skall bli behandlad hursom helst för det. Har många gånger rest ensam och alltid blivit bemöt på ett bra sätt av ortsbefolkningen men inte denna gång.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mpc säger:
Menar du kartagoo. i Tunisien? At männen där tafsa på dig
Postat 2009-10-26 07:50  Anmäl
Busylizzy säger:
Det låter ju jätteskumt och jättetråkigt för dig. VAd hände? Du gick väl bara inte in i affären och så.... Verkligen tråkigt.
Postat 2009-10-25 01:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedags resan 2015
9 år sedan
hemma igen
12 år sedan
då var man hemma igen
13 år sedan
nästan farligt att titta på
14 år sedan
tunisienresan
14 år sedan