Stöd Ukraina

Loras blogg

Tisdag 5 November 2013 - Västra Götaland

Tips: Friluftsresedagarna - Jorden runt på 60 föredrag

"Helgen den 9 och 10 november samlas 15 olika researrangörer på Folkets Hus i Göteborg. Under två fullspäckade dagar kommer du att kunna välja mellan 60 olika föredrag att lyssna till och inspireras av. Varje hel timme startar fyra olika föredrag parallellt, i fyra olika föreläsningssalar. Spännvidden är enorm, allt ifrån vandringar i Himalaya, på Grönland och Karibien till Japansk kultur, möten med afrikanska bergsgorillor och familjeäventyr i Turkiet. Du kan även få tips på hur du kan förbättra dig som fotograf, klättrare och som skidåkare. Dessutom presenteras spännande aktiviteter som man kan ägna sig åt i Arktis och i regnskogarna på Borneo."

Mer info: http://www.friluftsresedagarna.se/
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
De andra föredragen jag lyssnade på var Borneo & Costa Rica, Chios, Patagonien, vandringar i Europa.. Intressanta de också men lite mer inriktade på vissa rundturer med vissa företag, så lite mer reklam än inspiration, om man jämför med det om Camino.
Postat 2013-11-13 11:00  Anmäl
Lora säger till Ziesta:
Låter härligt! :) Synd bara att dessa föredrag inte finns i ljudform att tillgå så här i efterhand då jag var tvungen att välja bort alla p.g.a. ett jobbuppdrag. Hursomhelst.
Jag var inne på att vandra El Camino då jag bodde i Spanien... man kan börja ändå från Malaga t.ex. :), men jag var särskilt intresserad av turen från Madrid: http://www.csj.org.uk/route-madrid.htm Intresset svalnade nästan helt under resans gång fram tills nu då du nämnde Compostelas norra led... som jag skrev låter det som ett toppenalternativ...!
Vilka andra föredrag hann du med att lyssna på?
Postat 2013-11-12 19:07  Anmäl
Ziesta säger:
Vilka föredrag lyssnade du på?
Ja, jag har varit nyfiken på att vandra den länge och efter föredraget blev jag ännu mer sugen. :-)
Nej, hon höll på att skriva en ny bok om norra leden så jag tror att det var hämtat en del ur kommande boken.
Postat 2013-11-12 09:16  Anmäl
Lora säger till Ziesta:
Låter superbt! :) Att man var tvungen att välja bort vissa föredrag... ja, lite synd var/är det men så funkar det med det mesta i livet: att man är tvungen att välja och välja bort. Såg att Santiago de Compostela står på din lista över drömresor... Att vandra utmed havet låter som ett toppenalternativ! Var föredraget baserat på "Vandra till Santiago de Compostela" bok?
Postat 2013-11-11 23:42  Anmäl
Ziesta säger:
Tack för tipset! Jag var där idag och det var riktigt inspirerande! Synd bara att man var tvungen att välja bort vissa föredrag då de krockade med varandra. Jag tyckte att Ewa Hellström-Boströms föredrag om Santiago de Compostelas norra led (Camino del Norte) var bäst.
Postat 2013-11-09 20:20  Anmäl
Karinlorvik säger till Lora:
Låter spännande, Patagonien lockar mig, hoppas få komma dit någon gång ...
Postat 2013-11-09 12:03  Anmäl
Lora säger till Mrb:
Vad kul! Vi kanske ses väl där på plats...
Postat 2013-11-06 21:11  Anmäl
Lora säger till Karinlorvik:
Ja, redan i förväg låter det intressant... Bor inte i Göteborg men ska dit på lördag/söndag...! :) Nepal, Himalaya och Patagonien är av särskilt intresse (dessa platser vill/ska jag till med början till Nepal)
samt, förhoppningsvis, får jag inspiration av "Jakten på drömbilden" med Fredrik Schenholm (http://www.schenholm.com)
Postat 2013-11-06 21:10  Anmäl
Mrb säger:
Tack för tipset. Åker nog dit på söndag.
Postat 2013-11-06 20:59  Anmäl
Karinlorvik säger:
Låter mycket intressant, synd man inte bor i Göteborg!
Postat 2013-11-06 18:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet