Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Måndag 23 Januari 2012 - Koh Muuk

Tillbaka till civilisationen.

Koh Mook 23-27 januari

Longtail från Lao Liang till Koh Mook ca 1,5 timme. Lämnade av Dan & Anita på deras valda hotel, Nature beach resort, och fortsatte till vår destination som var Charlie beach resort. Vi checkade in och kort därefter tog vi en "taxi" vilket var en moppe med sidovagn till läkaren. Var tvungen att fixa till mina inflammerade myggbett! 9 st har det blivit och inte är de små heller. Mina fötter är så svullna att jag har svårt att gå. Läkaren fixade till dem och inget bad på två dagar, kul! Jag ska absolut inte äta kyckling eller bläckfisk för det finns ett ämne i dem som gör att inflammationen ökar i kombinationen med värmen här nere i Thailand.
Väl klara där så åkte vi till Mook resort för att möta upp Ronnie & Catarina som kom från Koh NGai. När de checkat in så käkade vi lunch där, väldigt bra mat! Mycket prat om upplevelser och det va kul att återförenas.
Vi tog vår lilla taxi till hotellet och softade lite vid poolen, det var skönt för mina ben som fick vila lite! Ikväll ska de ha barbeque på stranden för att det är den kinesiska nyårsafton!
En av kvällarna satt vi nere på stranden och åt middag, det va riktigt mysigt och god mat va det oxå.
Emerald cave va en av anledningarna att vi valde Koh Mook. Så det blev såklart ett besök där oxå. 70 m lång grotta som du simmade igenom och kom fram till en liten strand efter grottan.måste komma ut igen innan det blir högvatten för då vattenfylls grottan. missar man det blir man fast tills vattnet sjunker undan igen. Undrar hur man hittar såna platser. På väg ut ur grottan fick Johnny en brännmanet i armhålan, den fastnade i flytvästen men det blev inte så stor skada skedd tack vare handsprit och cortisonkräm.
sista kvällen blev det middag på stranden i månskenet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan