Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Torsdag 7 Maj 2009 - Daytona Beach
Resealbum: DaytonaBeach

Till alla dagiskompisar och andra bekanta

En hälsning till alla mina kompisar på dagis. Jag har det jättebra. Vi gör så många roliga saker att jag blir helt slut, och är tvungen att ta mig en tupplur varje dag. Igår sa min mamma att hon tackar Semper för fullkornsvällingen, gud för frukten och grönsakerna och Publix Bakery för alla munkar för annars skulle jag försvinna. Jag förstår ingenting? Vart skulle jag ta vägen? Jag är ju alltid hack i häl på morsan.

Alla ni som känner min mamma, vet ju att hon är rädd för baciller. Här ska händerna spritas och tvättas jämt jämt. Inga fingrar i munnen eller ingen mat på bordet, kan hon skrika när vi är på restaurang.
Pappa har ingen talan, för han blir åxå nerspritad med jämna mellanrum. Jag vet inte var hon gömmer den, med den är alltid med, flaskan med sprit alltså.

Hon är kul min mamma, ibland så är hon så förvirrad att jag får heta David eller Niclas, vet hon inte vilken unge hon har med sig?

Men lite impad är dom allt över mig, som när jag pekar på hexagoner, romber och sånt. Då ligger hakorna deras i backen. Men det är sånt man lär sig på dagis nu för tiden.

Nu ska vi iallafall ta min hink ( paltgrytan ) spaden ( paltsleven) och frisbeen ( tallriken ) och gå ner på stranden och göra lite sand paltar. Idag ska jag testa mina nya badbrallor. Ni kan ju kolla sen va coola dom är.

Va ska ni göra?

Bamse kramar till Neo, Hugo, Joel, Herman, Malin, Julia, Emilia, Matilda, Selma, Oskar och alla andra , + en liten kram till "fjöknana", en skalman kram skickar jag till Farfar,farmor, LarsArne, mina storebrosor och mina mostrar. Ni andra, ni får en lilleskuttis kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan