Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 9 December 2023 - Puerto Villamil

Tiden flyger iväg.

Tiden sägs flyga när man har roligt heter det, men tiden flyger även iväg när man har en del att stå i. Nästan hela den här tiden sedan jag vaknade i onsdags har gått åt till att försöka spåra mitt bagage och försöka få lite hjälp av British Airways. Något som varit totalt omöjligt. AI har tydligen slagit igenom på deras kundservice och det är stört omöjligt att få kommunicera med en människa som kan förstå problemet. Jag kan spåra mitt bagage hit till flygplatsen på grannön, men längre än dit verkar det inte ta sig. De två kvinnorna på B.A:s bagageservice i N.Y. som gav mig spårningskvittot lyckades dessutom skriva ned fel emailadress på mig, samt fel telefonnummer, vilket gör att de ej kan meddela sig med mig. En jäkla soppa är det.

Har tagit hjälp av ett par damer här i byn som jobbar inom resebranschen och enligt en av dem så ska mitt bagage finnas här, men jag måste hämta det själv. Eftersom det är nästan omöjligt att ta sig dit och tillbaka på en dag och dessutom väldigt dyrt, så väljer jag att låta det ligga där till övermorgon söndag, då jag ändå ska lämna öarna. Hoppas bara att det verkligen är mitt bagage som väntar där och inte någon annans.

Annars har jag som sagt inte haft tid för något annat. I onsdags tog jag mig en promenad runt den lilla staden och hittade fram till en liten insjö där det fanns ett litet bestånd av flamingos.

Igår torsdag, så knallade jag ned till till en fin beach och stod ett bra tag och kollade in en flock stora fåglar med grov och stor näbb flyga upp ett tiotal meter i luften och sedan dyka rakt ned efter fisk. Har försökt ta reda på vilken art det är, men inte lyckats än. Annars är här också gott om Fregattfåglar. Dels de vanliga, men tydligen även en art som bara finns här på Galapagos. Många endemiska arter av olika djur finns det här och imorgon ska jag ut och se om jag kan få syn på några av dem.

Vi börjar komma in en bit i december och det märks att man går och väntar på jul även här. I kväll är det musikunderhållning på torget och det framförs en massa julsånger av lokala förmågor. Ganska bra faktiskt. Jag tog med mig en av damerna som hjälpt mig ned till festligheterna och vi satt och pratade ett par timmar över kaffe. Hon vill väl öva på sin engelska. Trevligt värre då hon gav mig lite tips om vart jag borde bege mig imorgon.

Nu börjar klockan närma sig tio på kvällen och musiken tystnar därute, så det är väl lika bra att även jag avslutar och gör något annat.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan