Stöd Ukraina

Jennie73s blogg

Onsdag 24 Maj 2017

Tänkvärt i Rom

Vid varje attraktion så vimlade det av försäljare som ska sälja sina selfiepinnar och allt annat de försökte med. Jag tycker att det var överdrivet mycket om man jämför med andra ställen och städer. Och jobbigt.

Kom till Rom sent på kvällen och flyget var försenat så vi missade sista shuttlebussen från flygplatsen (Fiumicino). Sista shuttlebussen som jag hade bokat i förväg avgick från flygplatsen 00.30. Sista tåget avgick 23.27, en fredag och i en stad som Rom? Dåligt, fick ta en taxi. I taxikön gick det runt taxikillar som erbjöd resa till fast pris. Det kan ju vara bra så slipper man stå i evigheter i kö.

Att gå in på Colosseum var gratis men man var tvungen att stå i kö för att först få biljetter (gratisbiljetter) för att sedan stå i kö igen för att gå in på Colosseum. Det springer omkring en massa dudes vid Colosseum (och vid andra attraktioner också för den delen) och erbjuder att för 20 euro gå in i gruppingången och därav slippa de långa köerna. Det kan vara skönt att betala för att slippa stå så länge. Om man inte är där i ottan förstås och först på plats :D

Är man i Italien så måste man smaka på vissa maträtter. Jag har hört att pizza inte är så gott i Italien och mycket riktigt så var den supertråkig och smaklös. Åt även carbonara som jag älskar och den var iaf god.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tänkvärt i Rom
6 år sedan
Fira påsk i Grekland
6 år sedan
Los Angeles, USA april 2016
7 år sedan