Stöd Ukraina

Resemias blogg

Tisdag 8 Maj 2012 - Koh Lanta
Resealbum: Asia again

Svensk ön

Det är som man förväntar sig att Kanarieöarna eller Magaluf ska vara, överbefolkat av svenskar och en del andra vita västerlänningar. På caféer och barer i Koh Lanta skriver man på svenska, skyltar med svensk flagga och visar svensk TV...
Tänk att man åker så här långt bara för att vara omringad av andra svenskar! Not my kind of style...

Men jag är iaf inte förvånad och därmed inte besviken, mina förväntningar överensstämmer med vad jag ser. I Ao Nang är det detsamma gällande turisterna, men där är lite mer fart o större utbud av restauranger och butiker ( som alla säljer copy-skit )och i Phuket kommer det vara än värre.

Men hörrni - jag fryser inte! Så jag e lycklig. =)
Vi har hittat en favoritrestaurang i Saladan, på ön Koh Lanta, som heter Lanta Seafood, här pekar man ut de tigerräkor, räkor, fisk eller krabbor man vill få tillagade så fixar kocken det efter önskemål. MUMS!
Rekommenderas varmt för den som har vägarna förbi.

Igår vandrade vi i Koh Lantas Nationalpark, rekommenderas! Mycket välgjord promenadled med plattor på marken hela vägen, vi fick ett ordentligt träningspass!

Long beach på Koh Lanta är det enda som jag verkligen är besviken över, stranden är inte i närheten av White beach i Boracay (Filippinerna), det är fullt av barr från barrträdsskogen (!) längs med stranden, sjögräs flyter upp så längs stranden är det lätt "skitigt", dessutom bor det minikrabbor överallt, inte ultimat om man vill stå stilla en stund i den fuktigare delen av strandkanten. Det är långgrunt vilket jag gillar, men i vattnet finns små maneter som inte syns, vet inte vad de heter, men det sticks på kroppen mest hela tiden medans man badar. =(
Mitt resesällskap påpekar samma saker, och de är Thailand fantaster, de vill hellre vara på Karon beach i Phuket än här på Long beach.

Imorgon kanske det blir en båttur mot Koh Rok, beror på vädret. Båtsmannen ville inte köra ut oss igår för han var orolig över stormar... För övrigt är det varmt och skönt, fläktar en del och det rör sig lite moln på himlen vilket vi är tacksamma över!
Snart vidare mot Ao Nang över Nyår, därefter åker vi till Karon, Phuket.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Svensk ön
11 år sedan
Thailand bjuder på växlande väder
11 år sedan