Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Lördag 2 Juni 2007

Sushi, vodka och felstavat namn på Changi Airport

Efter Frankfurt kom jag fram till Singapore dar jag forsokte fordriva 4 timmar med att sitta sa lite som mojligt. Tankte det var bra att fa igang cirkulationen i benen lite.. Var inte sa imponerad av Singapores flygplats som jag last.. men det kanske var terminal 2 och inte 1 dar jag var?!

Hittade dock en fin kaktustradgard.. Tyvarr var den full av rokare.. Och sa blev jag bjuden pa Absolut Vodka Paron. Tydligen en ny smak sa de stod overallt pa flygplasten med sma glas och bjod ut.. Nar jag val bestamt mig for vad jag skulle ata for nagot sa var det bara 30 minuter kvar tills 'boarding' sa jag fick stressa i mig sushin. Otroligt billig sadan... En hel hog med bitar samt misosoppa for bara 7 singapore dollar. Om jag inte ar helt ute och cyklar sa ar det ca 35 kronor.

Sen var det bara att boarda planet till Darwin.. trodde jag ja... Tyvarr rakade de stava mitt namn fel.. Pa visumet stod visst ö:et som "oe".. medan de skrev in det som "o".. sa planet blev lite forsenat innan de fick ratt ut det hela... Men sen kom jag alltsa till Darwin till slut!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet