Stöd Ukraina

Raketosts blogg

Söndag 3 Augusti 2008 - Atlanta
Resealbum: Seattle 2008

Storm över Atlanta - missat anslutningsflyg - extra dag i Atlanta

När vi skulle landa i Atlanta var det storm! Så de stängde flygplatsen...

Efter att ha cirklat runt i ett väntläge över Atlanta i 40 min flög vi till slut vidare o landade i Charlotte i North Carolina (ca 30 mil bort). Efter tankning o klarttecken att försöka nå Atlanta igen landade vi ca 4h försenade i Atlanta. Naturligtvis hade anslutningsflyget till Sverige gått o det vara bara att försöka leta hotellrum kl 23.30 på kvällen (flygbolaget Delta betalar ingen ersättning när förseningen beror på vädret... Det gjorde däremot de flesta andra flygbolagen). Till slut blev det ett hotellrum på Double Tree, 10 min från flygplatsen.

Dagen därpå går tidigaste planet till Stockholm kl 20.30 så det blev en extra dag i Atlanta. Inte helt fel ändå!

Passade på att ta:
- En guidad tur i CNN-byggnaden
- En promenad i Olympiaparken (byggdes inför Olympiaden 1996) i 30 graders värme
- Samt ett besök på Coca Colas museum (med popkonst, 4D-bio o tillverkning av cola med tillhörade provsmakning). Kunde inte motstå att köpa en röd t-shirt med den klassiskt vita slingrande coca cola-loggan på.

Därefter tillbaka med tunnelbanan Marta till Atlantas flygplats för att nytt försök.

På väg till Sverige med nytt plan hade jag en lång o mkt givande konversation med min sätesgranne från Hänt Extra / Tidningen Må Bra.

Äntligen hemma igen på svensk mark!
:)) Mats
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingemar_e säger:
Hej Mats.
Kul att läsa din blogg om förseningarna.
Det är sådant som är tråkigt när det händer, men tänk vad mycket ni fick se. Coca Cola låter mycket intressant. Är ju faktiskt ett företag som varit med under världens "nya utvecklig"
Ingemar
Postat 2008-09-13 00:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet