Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Måndag 13 Januari 2014 - Koh Chang
Resealbum: Thailand 2013

Stackars pappa

Nu får det faktiskt vara nog på sjukdomar tycker vi! Mamma och pappa blev ju dåliga natten mot visumresan till Kambodja men medan mamma repade sig snabbt så har det gått sämre för pappa. Sen den natten har det gått lite upp och ner men de senaste tre dygnen har pappa varit väldigt hängig med magont och feber. Igår gick han till apoteket och fick efter beskrivning av symptom antibiotika utskrivet (inga recept här inte) och lite annat för magen. Nu har han tagit medicinen i ett dygn och äntligen börjar han må lite bättre. Han kunde till och med följa med ut och äta middag ikväll. Alla andra måltider och dagar har han legat inne i sängen för matt för att gå upp. Skönt att medicinen hjälper och skönt/tur för oss andra att vi har moster med familj att hänga med. Även Joline har varit febrig och hängig i ett par dagar. Vi gissar på klimatomställning och tänder för hon är ganska pigg och glad mellan varven och har bra aptit. Tyvärr började David känna sig hängig vid middagen så nu är han körd i säng med vätskeersättning och alvedon så håller vi alla tummar för att inte han också ska bli sjuk, halva deras tid har ju gått och än har vi inte alla åtta varit 100% krya samtidigt än.

Vi njuter ändå av varandra, sol strand, bad och god mat. Att kunna umgås utan att behöva fundera på att köpa och laga mat. I förmiddags var alla mammor och barn (dvs mamma, moster, Cecilia och kids förutom Joline) på stranden en sväng sedan körde vi lunch på hotellet, eftermiddagsvila och efter det tog David med Adrian och Charlie till stranden för att bygga sandslott och bada. Jag, mamma, moster och Joline gick till baksidan av resorten där det är så bra skugga och fin utsikt över havet och eftermiddagssolen så att jag fick springa av mig lite. Pappa som inte ätit ordentligt på flera dagar fick ett plötsligt sug av pizza så vi gick upp till Italienaren för middag medan jag och Charlie sov/kollade film i vagnen.

Pappa kör en till lugn kväll inne med oss och detsamma gäller ju tyvärr David nu så mamma sitter på balkongen och väntar på att moster ska komma så att hon kan spöa henne i Yatzy.

Håll alla tummar för att vi får vara friska nu sista halvan av moster och Co's semester!

Kram


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet