Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Torsdag 21 Maj 2009 - Daytona Beach
Resealbum: DaytonaBeach

Spunk

Så kom den till slut, sista kvällen. Det var ju nyss vi kom hit, nyss jag skrev det första inlägget. Tiden går fort när man har roligt, alldeles för fort. Ska dock erkänna att dom sista 3 dagarna har varit långa. Det har regnat konstant sedan i söndagskväll. Det är som med Disney, hur mycket vi än försöker beskriva eller hur många bilder vi än visar, så förstår man inte förrän man varit med om det. Det är ett riktigt jävla skitväder här. Varmt, ja. Men sen då? Det regnar så mycket att lekparkarna ligger i vatten, det flödar över på gatorna och poliserna står och spärrar av vissa filer och vägar. Det flyter bråte i dikena och på vägarna. Det forsar in vatten i affärer,verkstäder och hus. Det ligger sandsäckar framför var och varannan entre. Det har inte regnat så här mycket på 20 år, och givetvis så skulle vi vara med om att slå det rekordet. Vi har ju varit med om kallaste julen på över 40 år, när man lade lakan på palmerna. Vi har varit här när det har gått tornados,och när det har åskat så mycket att tvsändingarna avbrytits med varningar. Så egentligen är vi inte förvånade. Men för den delen inte mindre besvikna. Inte en gnutta sol på 3 dagar, då får man spunk!

Eftersom vädret nu bestämt sig för att jäklas med oss, så har vi haft ett hårt jobb att sysselsätta den lille. En 4 årig kille på semester som vill bada, men som inte får/kan. Ni fattar va? Vi har mutat med leksaker på div affärer och vi har spelat otaliga rundor puttputt golf och en hel del slantar har spenderats på spelhålor i olika storlekar. Igår så åkte vi och bowlade, och det tyckte Marcus var riktigt roligt. Våran fina underbara kille som bara är hur tålmodig som helst , egentligen. Men 4 år, då har man många myror i brallan, det har ju även hans mor och far så vi kan inte säga så mycket.

Idag har vi spenderat mesta tiden i bilen, körandes runt mellan olika affärer för sista shoppingen. Dagens muta blev en supercool cykelhjälm, som faktiskt var en väldigt bra sak, då den förra är för liten. Middagen intog vi på Longhorn Steakhouse, där vi blev mer än mätta. Efterrätten blev en sista runda i spelhålan ;)
Nu sover loppe, jag och Peter dricker lite vin. Gravvin kanske. Det mesta är packat och klart, jag har givetvis städat efter oss, torkat ur kylen å köket.. Helt onödigt då "flyttstädning" ingår, men ni vet hur jag är, "man vill ju inte lämna efter sig." Det känns vemodigt som alltid, ledsamt. Tyvärr så blir det ingen- sista soluppgång över atlanten bild, då det helt enkelt inte syns ens tillstymmelse till sol.
Jag längtar hem till MITT hem, jag längtar efter en vanlig dusch, ingen sån där amerikansk som kräver yogapass för att spola rent i "vråna", jag längtar efter vanlig mat, efter lösgodis från kioskpiraten, jag längar efter dom 2 ohängda sönerna och till stugan. Men jag skulle gärna stanna här....
Nu ska vi iallafall hem, en lång resdag väntar oss. Kl 10 ska vi vara ute ur lgh, och vi avslutar resan där vi alltid enligt tradition börjar den, nämligen med breakfast på Dennys. Sedan ska vi puttra på mot Orlando, planet går 17.30 till Atlanta så vi har god tid på oss. 1 timmes stress i Atlanta innan vi ska vidare mot Stockholm Sverige.Och om gud vill och allt annat går enligt plan, så är vi hemma i Boden vid 7 tiden på fredag kväll.
Ca 37 timmar kvar alltså. Sedan ska vi vara hemma, jobba ett par veckor, ha semester och njuta av den förhoppningsvis härliga sommaren, njuta av stugan och grillkvällar med släkt och vänner. Sedan kommer hösten och då kära läsare, då börjar jag kolla på resor igen. Vart? Ja, vart tror ni? Men nu ska vi först HEM, solbrända, utvilade, fulla med nya intryck,upplevelser och så många underbara minnen. Och det är inte bara bagaget som blivit lite tyngre på hemvägen.

Vi vill tacka alla ni som följt oss på våran resa, vi hoppas att ni gör det nästa gång också.Kanske har ni också lärt er något nytt. Vi tackar också våra underbara hus/stugvakter samt min egna privatsekreterare Lotta.Och sist men absolut inte minst så vill vi tacka våra huvudsponsorer, nämligen
Försvarmakten Boden samt Mimers AB. Utan er hade denna resa varit omöjligt ;)

Ps, pga diverse strul med program/usbportar osv så kan vi inte lägga in bilder idag. Vi uppdaterar med bilder när vi kommer hem istället.
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Antligen Hemma
    11 år sedan
    Some catching up..
    11 år sedan
    Good Morning
    11 år sedan
    Valborgs
    11 år sedan
    Saturday morning
    11 år sedan