Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Tisdag 25 Januari 2011 - Hikkaduwa

Söndag/Måndag/Tisdag

Söndagen började med att en apa ville äta människomat i resaurangen där vi satt. Enligt Johnny va det mitt fel att den inte kom in, för jag skrek, hm, vem hade inte gjort detta.Nu fick vi bekräftat att det finns apor i trädgården. Efter olyckliga omständigheter så hände inte mycket mer att berätta om denna söndag MEN...
mändag kl.03.50 blev vi väckta för vi skulle ta täget från Kandy kl 05.00 till Hikkaduwa. Det må jag säga att det var en upplevelse i sig att åka tåk. Vilken tur att vi åkte från startstationen, halvvägs till Colombo så var det så fullt att folk stod på trappsteget o hängde utanför dörrarna! ( eller i alla fall där det skulle varit dörrar)
Men inget e så säkert som att åka tåg på Sri Lanka..väl? Kolla in bilden.
Väl framme i Hikkaduwa, 6 timmar senare, var vi trötta o mycket omskakade men vi tog oss snabbt till hotellet Suite Lanka vilket var väldigt skönt! Välkomstdrink som vi fick så kom nästa överraskning, ett " litet" sällskap till drinken, en Varan-ödla på dryga metern, det var bara Johnny som blev glad över detta! Foto kommer senare!
Resten av dagen blev lugn med sol o frisbee-kastning!
Tisdag började med frukost i trädgården o efter det en strandpromenad som slutade med bad för Johnny. Slappade i solen lite o senare på eftermidan tog vi tuctuc till posten o lite shopping. Vi unnade oss en fika på ett inhemskt ställe. Vi tog varsin kladdkaka o Coca cola till det fantastiska priset av 3,40 kr/man!/kvinna!
Man ska aldrig sluta förvåna sig, men gott var det.
Ha det bäst!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan