Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 6 Juli 2019 - Batumi

Sol, bad och hembränt.

Det har varit skönt att bara ta det lugnt och sola och bada de här dagarna. Jag får i mig i en frukost vid 9-tiden och brukar sedan knalla ner till stranden som ligger någon kilometer ifrån mitt boende. Ett par timmar i solen och ett par dopp hinner jag med innan jag letar upp närmaste restaurang för en matbit.

På kvällarna brukar det slinka ned någon pilsner och kanske några starkare drycker. Förutom sitt vin så är Georgierna även kända för att producera alldeles utmärkt hembränd sprit. De bjuder dessutom gärna på dryckerna så det har slunkit ned en och annan snaps. Igår satt jag och festade ihop med ett ryskt par från Perm. Damen i fråga kunde lite engelska, men mannen kunde ingenting. Men som så ofta så går det ändå att förstå varandra.

I morgon natt så far jag vidare. Jag är inbokad på en färja till Odessa i Ukraina. Vi ska enligt tidtabellen komma fram på onsdag morgon, men sådant beror en del på väder och vind. Jag tror inte att det finns något WIFI på båten så det lär ta några dagar innan något nytt inlägg dyker upp. Skulle det vara blåsigt på havet så kan vi dessutom bli någon eller några dagar sena.

Men jag hinner nog med ett dopp till i morgon och vad jag förstår så finns det en härlig beach mitt i centrala Odessa som väntar på mig.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Ja, jag såg att de täppte till trutarna på de kaxiga engelska tjejerna. Har nyss tagit mig ett sista dopp på den här sidan havet och fått i mig en firre. Båten ska avgå klockan 01 inatt, men ombordstigning är redan klockan 9.

Vi höres/Conny
Postat 2019-07-07 13:11  Anmäl
Postis19 säger:
Låter som en härlig pensionärstillvaro, så skall det vara på ålderns höst. Heja Sveriges damer föresten, dom gjorde en kanon match mot England.

Stefan
Postat 2019-07-07 12:12  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan