Stöd Ukraina

Hansiaxelssons blogg

Onsdag 6 Mars 2019 - Koh Lipe

Snorkling till Koh Kra

onsdag 6 mars 2019 Satun, Thailand
Äntligen lite riktig snorkling.
Wapi Resort ligger på Sunrise Beach. Resort låter ju ganska "flådigt", men så är det inte. Pengarna vi betalar för att bo här, är för att våra bungalows ligger på stranden. I övrigt är det en ganska vanlig backpackerstandard.
Igår intog vi en mycket enkel frukost. Rostat bröd, en "wiener"-korv, french toast och man kunde beställa omelett. Kaffe och en del jooser.
Medan de andra bänkar sig i solstolarna, drar jag på mig simfötterna och snorkeln. Ön Koh Kra ligger alldeles utanfor Sunrise Beach så den tänker jag runda. Det ska vara bra snorkling på utsidan av den ön. Det är en bra bit dit ut. Men vattnet är kristallklart, och en hel del koraller och fiskar att se. Det är motström, så lite jobbigt blir det. Men det brukar ju betyda att det är medström hem. Och det blev lättare, förutom att jag fick skavsår på högerfotens tår. Sån't får man leva med.

Jag ska försöka ladda upp lite bilder så Ni förstår vilket paradis vi hamnat på/i.
Vattner ligger på runt 30C och det är oftast näst intill spegelblankt. Regnsäsongen är ju slut.
Tidvattnet, som skiljer c:a 120-150 cm mellan ebb och flod, kan ju ställa till det för de 100-tals långtailbåtar som ligger utmed stranden.

Dagens snorkling smakar ju mera, trots ömmande tår, så vi bokar en halvdags snorkeltur till morgondagen.
Den startade 1300 idag. 5 olika öar/snorkelplatser hann vi med. Mycket flotta koraller, och en del fisk
500 bath/person i 4 timmar med privat långtailbåt.
Ganska överkomligt får man väl säga.

Prisnivån här på Koh Lipe är betydligt lägre än i Sverige.
Kanske inte när det gäller öl. En Chang på restaurang 60-90 Tbh. 40 i supermarket.

Nåväl. Imorron blir det altanen och stranden. Ja lite snorkling får del väl bli i kvällssolen.

Här är fantastiskt.
mvh
Anne o Hans
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Brandlarm och flygplatskaos
39 veckor sedan
Rundvandring på Guinness
39 veckor sedan
Kilkenny Castle och Hurling
39 veckor sedan
Ring of Kerry
39 veckor sedan
Cliffs Of Moher
39 veckor sedan