Stöd Ukraina

Robban72s blogg

Onsdag 20 Januari 2010 - Thailand

Snart åker vi

Nitton dagar kvar till avresa. För ett år sedan satt man och letade resmål, frågade runt bland vänner och bekanta vilket som var det bästa stället. Beslutade oss för Karon beach. Nu börjar resefebern att stiga. Varför vi valde Karon var väl för att jag har en shoppinggalen fru, tonårsbarn som vill ha liv och rörelse. Ska ta andra twinrix sprutan i börja av Feb, växla lite pengar. När vi bestämde oss för att åka sa vi att den som vill får följa med. Den som nappade på det var morsan, ja ja hon är inte den som är ivägen, hon är den som får lägga fram plånboken vid restaurangbesöken ;). Har nu läst tusen saker om vad och att göra och tänka på i Thailand, slutsatsen är att ta dagen som den kommer, njut i fulla drag av varje dag. Vad jag inte ser framemot är väl påstridiga reseledare som vill att man ska vara med på morgongympa i poolen.
Tiden går sakta nu.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sofieja säger:
Hej Robban,
Hade ni det lika bra som vi ? Jätte nöjd med hotellet men vi var inte så förtjusta i Karonstranden så vi tog tuk tuk till Kata Noi istället, som vi tyckte var mycket mysigare.
Längtar tillbaka till värmen och atomosfären.. det blir till att börja spara pengar igen :)

//SofieJa
Postat 2010-03-04 13:59  Anmäl
Sofieja säger:
Hej Robban.. ja resan börjar närma sig med stormsteg. Om jag inte minns fel så växlade vi några meddelanden i våras/somras och konstaterade att vi kommer att bo på samma hotell vid ungefär samma tidpunkt.

Resfebern börjar att infinna sig, har börjat att packa små smått. Hamstrat lite grejer på apotektet osv. Endast en dos Ducoral kvar nu. Pengar växlade osv. :) Visst ska det blir härligt!! Enda orosmomenten just nu är väl vädret. Vi har ganska långt till Arlanda (ca 25 mil) och vägelaget är ju inte det bästa.

Ha det så gott! Vi kanske syns vi poolen :)

SofieJa
Postat 2010-02-03 14:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet