Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Onsdag 28 September 2011 - Daytona Beach
Resealbum: Daytona 2011

Skallebang

Idag har undertecknad varit matt. Går kvällen spenderades hemmavid med ett rödvinsglas som Peter givetvis fyllde på.Mona och Krister kom över och berättade om deras fantastiska dag på Kennedy Space Center. Vinet var rött och rätt gott så det slank ner utan problem MEN... Natten blev av detta hemsk, ett av dom värsta migränanfallen någonsin har rivit, slitit, bankat och skjutit i mitt huvud hela natten. Efter ett tag tog jag mig i allfall upp för att ta amerikanska versionen av receptfria migräntabletter. Ytterst lite lindring men jag kunde iallafall somna. Idag har kropp och knopp känts segt och mosigt. Men vi har iallafall gjort det vi alltid gör på förmiddagarna, och idag hittade Marcus en kompis Zach att leka lite med i poolen. Jag och Mona tog en promenad till Walgreens medans övriga badade färdigt. Sen upp för lite lunch innan vi satte oss i varsin bil och åkte mot Daytona International Speedway banan. Ett måste att se när man är här,men för oss vana Daytona resenärer är det lite repris på repris ;o) Efter det så styrde vi kosan mot Toys R us oach outleten TjMaxx. Marcus köpte så klart....lego....
Jag köpte en del fina adidas ooch Nike kläder till loppen. Mona och Krister fyndade också.
Mitt problem är nog att jag egentligen inte är någon shoppare av rang, och dessutom så finns det FÖR MYCKET av allt. Vad ska man välja?? Sen åkte vi iallafall hemåt för lite vila, legobygge och piff innan det var dags för middag på Longhorn Steakhouse, Monas önskan. Så med mig vid ratten har vi varit där och ätit gott och mycket. Nu sover sonen gott, han orkade inte ens bygga färdigt allt ikväll. Peter ser på tv , vilken skräll va? Och jag ska nog snart gå och lägga mig. I morgon är Monas och Kristers sista dag här, tidigt torsdag morgon åker dom mot Orlando och flyget.
Vi ska väl umgås med dom men har också date med Patti och Steven på Oceandeck i morgon kväll. Patti och Steven är lokalbefolkning här och dom sköter om huset åt Diana från London som har hus i Ormond Beach. Trassligt det där va? Nåväl, i morrn ska vi iallafall träffa dom för en drink. Och en sak är riktigt säker- det blir INTE rödvin! So until next time...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan