Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Onsdag 6 Oktober 2010 - Daytona Beach

Sjökor och racerbilar

Jaha, så var det då tisdag, och det betyder att det igår var Måndag. En måndag som spenderades vid poolen såklart, samt en liten promenad på stranden för att plocka snäckor till farfars grav- sånt e viktigt! Vi åt lunchmiddag på Olive Garden- fantastiskt god pasta, innan vi åkte till Toys R Us. Fyndet blev, just det, mera starwars lego. Jag själv passade på att smita in i TjMaxx outlet och fyndade faktiskt 1 tröja för 7 dollar. Sen var det mitt-favvo-varuhus Targets time att få besök. Converse till den blivande ratrod föraren samt lite smått och gott.
Efter det så styrde vi kosan mot Ponce Inlet och tog varsin drink på Down The Hatch, en jättemysig bar/restaurang för dom lokala så att säga. Har man tur kan man få se en eller annan sjöko simma förbi. Sån tur hade vi inte den här gången. Klockan var nog runt 7 snåret när vi kom hem igen, och en stund senare trillade också Töreborna in efter sin utflykt. Sin vana trogen, så gjorde Danne rom och cola till gubbarna och sen gick dom ner till baren. Vi tjejer och Marcus tittade tv och spelade spel. Efter ett tag kom herrarna inrullandes, och Danne bjöd på många skratt, men sen satte han nog skratten i halsen- för det ulkades väldigt från deras toalett ;o))
Måndag idag alltså, och jag var uppe med tuppen och redan kl 9 låg jag på parad med dom bästa platserna framför poolen. Lite halvmolningt hela dagen, och herrarna gjorde oss inte sällskap förrän senare. Sen var det dags för den dagliga tvagningen, och så åkte vi till International Speedway banan, lite insupande av racingkulturen, och lite spelhåla. Sen blev det all u can eat buffe på the whistling Junction. Typisk amerikansk homecooking med precis allt du kan önska. Maten är väl sisådär, men kul att prova iallafall. Och deras efterrättsbord går inte av för hackor, men visste ni att melon och mimosasallad är skitgott- ja dom äter det som dessert här. Sen till Down the hatch i ponce inlet igen , men inte heller idag visade sig nån sjöko. Goda drinkar har dom iallafall. Nu e vi hemma igen, och jag och Dessan ska gå på Mai Tai bar för lite drinkar och en del tjejsnack. Så see you tomorrow!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan