Stöd Ukraina

Sommarresas blogg

Söndag 10 Augusti 2008

Side Turkiet

Hej
Nu är vi hemma igen efter 2 veckor i Side. Det var en härlig semester. Det var ca 45 grader. Det var en enorm luftfuktighet på kvällarna. Resan började med att vi fick sitta i planet på kastup i ca 1 timme i väntan på att få lyfta. Det var för många plan som landade på Anthalya. Iväg kom vi. Landade mitt i natten fick en liten buss med 4 personer som skulle till Side. Checkade in på hotellet in med väskorna och gick ut en tur för att kolla läget.Sen gick vi o lade oss för vi var jättetrötta. Vaknade o åt frukost o sen ner till stranden som låg ca 150 m ner. Det var en sandstrand ingen tång eller sten. Skönt. Vi solade o badade hela dagarna. Åt vår lunch och middag på en jättefin beach restaurang som jag verkligen kan rekomendera Dalgic (divers) Beach restaurang.De hade den godaste maten av alla de ställen vi provade på. Den ligger nere på strandpromenaden. Den sämsta Restaurangen vi åt på var faktiskt Monicas Restaurang som ägs av en svensk kvinna. Den skulle vara så fin hade jag läst om på en hemsida men det tyckte inte vi. Jag råkade ut för en liten snyfthistoria utav en turkisk kille som jobbade på Viking Restaurang nere på strandpromenaden. Han drog en historia om en svensk tjej han varit tillsammans med hon blev med barn det dog i 5 månaden i magen det tog slut hon åkte hem till sverige. det kan ju vem som hellst tycka är jättetråkigt. Till o med jag tills han några dagar senarer ville att jag skulle ta med ett paket hem till sverige med hennes smycke. Han påstod att Posten inte kunde garantera att deet kom fram. Bullshit. Då drog jag öronen åt mig. Ni kan ju själva tänka vad jag tänkte. KNARK. Nej tack . Så vi gick inte dit flera gånger. Det tråkiga i denna berättelsen är att sista dagen på vår resa såg jag honom med ett annat svenskt par som han kanske försökte lura. Hoppas inte de gick på det. Synd i så fall om dem.Vi åkte en båttur till Manavgat gick på marknad samt åkte upp till vattenfallet. Det var fint. Det var fint nere i gamla side vid hamnen. Vi var inte så mycket där nere vi höll oss mest nere vid strandpromenaden. När vi åkte hem så är ju bussen alltid sen som vanligt. Vi checkade in gich upp i terminalen och vilket kaos. Det är nog den rörigaste flygplats jag har varit på. En rund avgångshall där affarer låg o avgångsflyg gick ifrån. Ett sådant sorl o kaos. Jag tyckte det blev för mycket. Sen när vi gick ombord fick vi sitta 1 1/5 timme i flyget innan vi kunde lyfta. De hade datorproblem. Vi fick vänta på bagaget en stund sen var till o med tåget försenat ca 30 minuter. Och alla ska ju med tåget o all packning. Trött som jag var kom vi till slut hem 4.30 på morgonen. Stupade i säng o somnade efter en stund.
Dela med andra:    

Kommentarer
Henkep83 säger:
Hej!

Jag undrar hur dom räknar i Side. Räknar de 1 euro som 1,5 lira eller som 2 lira?

Tacksam om ni kunde dela med er av lite priser också.

Tack på förhand!
Postat 2008-08-18 20:04  Anmäl
Gullsing säger:
Tur att ni inte tog med er paketet. Turkiet är ju känt som ett av de största leverantörerna av knark.

Gilla
Postat 2008-08-11 11:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma igen
14 år sedan
Side Turkiet
15 år sedan
Nu är väskan packad
15 år sedan