Stöd Ukraina

Sommarresas blogg

Måndag 24 Augusti 2009 - Marmaris

Hemma igen

Nu har vi varit iväg på en 2 veckor lång resa till Turkiet marmaris igen.
Vi bodde på hotell Kaptan som var ett bra hotell. 3+ enligt Fritidsresors standard. och det kan jag väl hålla med om att det var.
Inga problem på hela vägen ner.Vi kom ner mitt i natten. så vi gick bara ner på Migros o handlade det som vi behövde till morgonen.
Vi solade och badade hela dagarna. det var varmt o skönt.
Något som jag retade mig på var att det inte fanns en enda svensk reseledare från fritidsresor att tillgå.
Då undrar man om de har dragit in på den svenska personalen för det fanns gott om danska och finska. Och de finska reseledarna pratade varken svenska,danska eller norska så det var bara att prata engelska.
Det kan man ju tycka är lite dåligt.
En dag bestämde vi att vi skulle testa en restaurang uppe i bergen som jag hittade på fritidsresor som turister rekommenderar. Den hette Park flora restaurang. Jag ringde och beställde bord fritidsresor fixade det och de fixade med hämtning. Problemet uppstod när vi blev hämtade. Jag hade tydligt sagt att vi var 9 personer som skulle äta.
De hamtade oss i en buss som bara hade säte för 7 personer.Så vi fick klämma ne våra rumpor så gott det bara gick i sätena. Och de som varit i turkiet vet ju att de kör som galningar. Upp i bergen som en galning körde han. Väl uppe var ju utsikten helt underbar. Men maten var inget att hurra över. Vill man inte ha för och efterrätt så var det lite mat. Ingen av oss blev mätta så några av ungarna gick på mc donalds när vi kom ner igen till byn.
Vi åt på lite olika restauranger.
Men de som vi fastnade för var Demir´s restaurang nära vårt hotell. Mycket mat och det smakade.
Oýes som i dag bara har kvar en restaurang. de har sålt de andra två.Men där var alltid fullt.Mycket mat o smakrik.
Den som jag inte rekommderar är Smiley`s de har vekligen blivit värdelösa. Servitören kunde inte se vad det var han skulle servera utan fick ta upp menyn o jämföra med pizzorna han hade.Samt att kocken hade gjort fel pizza till en av oss.Ni kan tro det blev liv på oss så det hördes över hela stället.
Samt Adam o Eva på huvudgatan. De har dragit ner på maten samt att det tar lång tid att få in maten.
Resan var bra i helhet. I år gjorde vi inga utflykter. Vi bara tog det lugnt.
Så nu tar det ett år innan man kommer iväg igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma igen
14 år sedan
Side Turkiet
15 år sedan
Nu är väskan packad
15 år sedan