Måndag 31 Maj 2010 - Barcelona
Sensi – om du är sugen på kreativ mat
Hola amigos!
Hoppas allt är bra med er denna söndag, med mig är det i alla fall fint, förutom att det är ganska molnigt ute idag, så det har tyvärr inte blivit något strandbesök (älskar stranden, hehe).
Idag tänkte jag tipsa er om en restaurang, vid namn Sensi, som jag faktiskt upptäckte så sent som igår (!), men då jag blev positivt överraskad så är det självklart värt att nämnas här Ni finner det i området Gótico på gatan Ample (som ligger i nära förbindelse med stadens postkontor, i slutet av Via Laietana).
Jag har flera gånger passerat utanför, kikat in, och tyckt att det har sett otroligt mysigt ut (& jag är ett riktigt fan av mysiga, mörka ställen). Så eftersom det var lönehelg så övertalade jag min pojkvän att vi skulle gå dit. & det var ju tur, för det var verkligen ett bra ställe!
En restaurang helt i min smak; god mat, bra service (servitrisen fyllde på våra glas flera gånger under måltiden, & vi fick gratis bröd medan vi väntade på maten) & överkomliga priser med tanke på den goda kvalitén på maten. Förutom de saker jag redan nämnt, så gillade jag verkligen att deras meny var lite annorlunda, man märkte verkligen att de hade skapat något nytt, så jag tycker att beskrivningen ”medelhavs/kreativt” passar in bra på beskrivningen av menyn.
Så vad åt vi? På bilden ovanför ser ni min mat: Kycklinggryta med cocosmjölk & lime (starkt!) med ris (som också var starkt, hehe). VERKLIGEN SUPERGOTT. Min kille åt oxfilé med potatis, & så delade vi på en flaska Lambrusco. Till efterrätt beställde vi in restaurangens hemmagjorda, naturella yoghurt med skogsbär. Notan landade på 54 EUR, vilket enligt mig var värt vartenda öre. Vill man äta huvudrätt, varmrätt & efterrätt kan man räkna med ca 30 EUR/person.
Här ovanför ser ni en liten karta. Närliggande metrostationer är Barceloneta eller Jaume 1 som är utmärkta på kartan som röda rutor med bokstaven M i.
Så vill ni ha en riktigt god men lite annorlunda matupplevelse tycker jag ni ska ta er till Sensi!
Kram till alla! Vi hörs snart igen!
/ Linda