Stöd Ukraina

Surfnurses blogg

Fredag 4 Juli 2008 - Västervik

Semestern..

börjar lida mot sitt slut, tre härliga veckor går fort när man har trevligt. Har knappt varit hemma i Malmö förutom ett par dagar, så har ej koll på vad som hänt i stan. Började semestern med att tillbringa fyra dagar i Västervik, bodde på Stadshotellet. Det är en vacker sommarstad med en hel del möjligheter till vattenaktiviteter om man gillar sådant. För min del blev det en tur ut till vackra Gränsö slott, där det tydligen går att bo under sommarhalvåret ( kanske något man borde prova på sommaren -09?). Sedan hann jag även med en tur ut till den vackra skärgården, något som är ett måste anser jag.

Det var meningen att jag skulle resa hem med buss/tåg via Oskarshamn-Växjö, men ändrade mig i sista stund när jag såg en gammal rälsbuss stå inne på stationen i Västervik. Det blev i stället "smalspåret" till Hultsfred, vilket bara det var en upplevelse. Någon som provat på det? Väl framme i "Hultan" fick det bli buss till Växjö. Har ej rest den sträckan tidigare, så det var en upplevelse att få passera alla mindre orter längs med vägen, Väl framme i Växjö blev det tåg hem till Malmö.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Minisemester
15 år sedan
Charterresa..
15 år sedan
Semestern..
15 år sedan
Semester
15 år sedan
Hem ljuva hem..
16 år sedan