Stöd Ukraina

Kamoms blogg

Måndag 17 Mars 2008

Så var första veckan redan till ända...

Tiden går hur fort som helst när man har roligt!!!
Nu är första veckan reda till ända och en ny har redan börjat.
Vad hann vi med nu då under vår första ecka...massor känns det som.
I isdags i förra veckan komm vårt resesällskap från flygresan hitt och hälsade på, Karina Silje och Saga.
De sov över här i två nätter och vi han med både beachbad på de underbara sandstränderna och massor av shopping i Miranda som inte liger så långt härifrån.
Gustav fick en jättefin present där av vår värdfamilj.
Alldeles nya läckra solskyddsbadkläder som använs flera gånger redan.
Hur bra som helst att dessa finns som komplement till solskyddskrämer.

Veckoslutet tilbringade på en alldeles underbar ö som heter Milson island och ligger i Hawksbury river.
Ett riktigt naturskönt område som gav mycket att njuta av.
Arrangör för resan var Svenska skolan i Sydney som var där för andra året i rad.
Anläggningen påminner mest om en lägerskola men kanske lite finare än vad man normalt är van vid.
För att ta sig dit fick vi åka specialbokad båt och på ö fanns ingen mer biltrafik än de bilar och traktor som hörde till anläggningen.
Toppen med tanke på Gustav som mr än gärna struttade runt på egna små äventyr.
Ön bjöd på en jättefin poolanläggning och massor av aktiviteter som klättring, kajakpaddling, pilbågsskytte m.m.
Även natyren bjöd på sitt.
Vi fick se två pytonormar, ett antal spindlar, en possum och flera vackra växter, bl.a. bananer.
Det var riktigt spännande att få se en så stor orm alldeles i verkligheten.

När vi väl kom hem i går kväll var vi rätt trötta allihopa så middagen fick bli Thai-takeaway.
Riktigt gott och skönt att slippa stå i köket.
I dag hade jag den stora förmånen av att Lena och Vera hjälptes åt med Gustav så att jag fick åka in till Sydney alldeles ensam.
Jag har verkligen haft e toppenfin dag.
Först tog jag en guidad tur på operahuset vilket var helt fantastiskt.
Fantastisk byggnad att få se i verkligheten.
Efter det tog jag en kopp kaffe på ett mysigt kafé och gick sen runt och flanerade i den botaniska trädgåren.
Lagom till lunch tog jag en båttur till Manley där jag mötte upp Silje, Karina och Saga som jag lunchade tillsammans med.
Resten av eftermiddagen flanerade vi runt och tjejerna tittade lite i affärer.
Vi med förstås!
Sen blev det dags att ta färjan tillbaka och börja dra sig upp mot Town hall och Queen Victoria building.
Efter en stunds flanerande i de svindyra butikerna i QV. Building tog jag sedan tåget hem till Cronulla igen.
Snart läggdags!
Kolla in de fina bildera från i helgen!
Vi ses.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet