Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Torsdag 31 Maj 2007 - Göteborg

Så blir vädret på min semester

Börjar närma sig nu... Kan knappt fatta det. Har liksom inte hunnit inse att jag snart åker ännu.. IMORGON! Har varit så mkt annat att tänka på med akuta projekt på jobbet som givetvis dök upp sådär sista veckan innan semestern. Sen försvann det lika plötsligt som det dök upp..

Häromdagen deklarerade löpsedlarna: "Så blir vädret på DIN semester", prognos för sommaren.. Det vet man ju hur sånt brukar stämma.. men med tanke på det jag läste precis på en hemsida om the Kimberleys så känner jag mig rätt säker..

"Daily Kimberley weather forecast: Fine.
Clear blue skies day after day are guaranteed."

Har kikat lite i en del guideböcker också. Kimberleys verkar vara ett spännande område:
"Längst i norr i Western Australia ligger det gåtfulla urtidsområdet The Kimberley, som brukar kallas Australiens sista nybyggarmark. Det är en vild, magisk och farlig del av kontintenten som med sin ogästvänliga natur skrämmer fler än den lockar. Att ge sig ut i en fyrhjulsdriven jeep på okända vägar i The Kimberley kan vara det största äventyret man får uppleva i Australien." Wow. Å andra sidan är det samme författare som skrivet detta som skrev inte så värst smickrande om australiensiska killar där de beskrevs som chauvinistiska mansgrisar.. så vi får väl se...

Nu var det ju dock nära att jag inte ens kom till Frankfurt.. Visserligen så verkade det som om vissa plan till Frankfurt gick men det kändes minst sagt osäkert.. Vilken tur att SAS-strejken är över! Fast det är klart.. är ju några timmar kvar till mitt plan går så man ska väl inte ropa hej.. Får väl ropa Gday mate istället.. ;-)

Tror allt är under kontroll. Vardagsrumsgolvet är fullt av kläder.. Det var ngn som sa att allt man behöver ha med är väl kreditkortet.. Det hade ju inte varit fel... Resa iväg 4 veckor med endast plånboken.. Frihet i en liten ask erh.. kort. Ryggsäcken står och väntar. Pengar är växlade. Kamerabatterierna laddade och förrådet av minneskort påfyllt. Det enda kvar på "to do" listan är ett frisörbesök imorgon och bokning av vandrarhem i Singapore.. Har några olika att välja bland. Känner jag mig själv rätt så kommer det ta alldeles för många timmar alldeles för nära midnatt att besluta vilket...

Lämnar Landvetter 19:05.. Mot Frankfurt - Singapore och sedan Darwin, ankomst 04:30 på söndagmorgonen efter en härlig 26-timmars resa.. Oj så pigg och fräsch man kommer vara då.. ;-) Får nog vänta några dagar tills jetlegen lagt sig innan vi beger oss ut i outbacken tror jag.

Hejsvejs!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet