Stöd Ukraina

Youcans blogg

Söndag 17 Februari 2008 - Queenstown

Ridturen

Sagan om ringen! Alla har vi sett filmerna och säg den som inte blivit påverkad av de fatastiska vyerna inspelade på Nya Zeeland. Detta var planen för dagen, att från hästryggen beskåda några av dessa platser.
Jag älskar att rida och gärna när jag reser. Det är något visst med att upptäcka naturen från en hästrygg. Jag bokade min ridtur hos "Dart Stables" i Glenorchy. Väldigt bra!

Det var trevligt folk med på ridturen. En tjej med sin pappa från Irland, en farbror från Scottland och ett par i min ålder från Sverige samt en härlig kvinna i 50-års åldern från USA. Guiderna var två jättetrevliga tjejer och turen var underbar. Jag och kvinnan från USA hade mycket gemensamt så vi pratade en hel del.
Johan passade på att prova på Riverboarding medan jag gav mig av på eget äventyr.

Jag roade mig bla med att jaga kor. De såg helt skräckslagna ut när vi kom farande i full gallopp uppför backen. MUUUUUUUUUUUU hördes det och deras klövar dundrade iväg. Hästarna tyckte också det var roligt, det kan jag intyga.

När jag kom tillbaka åkte vi ut mot Millford Sounds och Fjordlands. Vi kom fram väldigt sent på natten och vi var trötta. Vi lyckades få en tältplats i alla fall och det var ack så skönt att få sova.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet