Stöd Ukraina

Kerheds blogg

Måndag 16 April 2012 - Stockholm

resan hem-goodbye America!!

Hemma igen i svedala!! Kallt och kyligt..Mycket tröttsam resa. Tack och lov sov vår yngsta under en stor del av den långa resan. Jag sov minimalt, har svårt att sova på flyget. Resan började 04.30 florida-.tid, vi lämnade vårt hus i mörkret och åkte tysta och lite ledsna mot tampa flygplats. Inlämnade av hyrbil gick otroligt smidigt! Skyltarna var väldigt tydliga och jag var så tacksam att jag slapp köra fel! Ingen var särskilt hungrig och vi åt egentligen ingenting på flygplatsen. Flyget vi åkte med till Chigago serverade bara dryck! Vi var ashungriga när vi kom fram och slängde in oss på första bästa cafe och beställde svindyra mackor för 70 spänn styck! Vi hade förväntat oss mer av den stora flygplatsen i chicago som sägs vara världens mest trafikerade flygplats. Ett flyg per minut minst och det landade i flera olika väders-streck! Bara alla Uniteds-plan var säkerligen 40 stycken bara där vi landade som stod inne! Många indier och andra nationaliteter såg och hörde vi också! Superdåligt utbud av shopping och mat var det, vi fick ändå vara där i 5 timmar och då förväntar man sig mer. Vi var rätt trött också, uppe sen 04.30 och ingen sömn... SaS- planet lyfte i tid vid 16.30 och vi fick en hyfsad god varmrätt innan vi fick sova lite..Var helt slut när vi landade på arlanda, väskorna kom som planerat och vi kom samtidigt som svenska landslaget i damhockey!! Ut med överfull buss till Beta-parkeringen. Köra hem, fastnade i morgonrusningen, gäsp... Sov sedan 1,5 timmar. Var skitsegt att gå upp men med lite kaffe i solen gick det bättre. Försöker nu hålla mig vaken tills ikväll, ska även köra och hämta marsvinen där de varit..zzzz......
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet