Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Onsdag 2 Mars 2016 - Puerto de Mogán

Puerto Rico - Amadores - Puerto Mogan

Väderomslag. Värmen stiger. Fuktighetsgraden ökar. Bra promenadförutsättningar mao. Jag och maken
tar bussen till Puerto Rico, för att därifrån gå till Amadores längs promenadvägen. Buss 91, busschauffören är troligen kissnödig typ, för det går i en rasande fart. Kurvorna tar han på två hjul! Efter Cura får vi dock en cyklist framför oss, och tempot blir ett annat. Kanske borde boka en cyklist att cykla framför bussen, när vi ska på utflykt! :-) Eller också ska jag fråga chauffören om han har familj - om inte, kanske jag tar nästa buss!
Vi möter våra norska vänner och promenerar tillsammans i maklig takt (skönt, jag trodde att de som vana vandrare skulle gå fort!)
Blommor, ödlor som solade sig i små grottöppningar, havet med vita gäss och hel del andra vandrare på vår väg.
Vi når den berömda vita sandstranden "Amadores" och vadar i havskanten en stund. Sedan bär det hemåt med buss 1 , en betydligt lugnare färd, och vi är mjukt hemma till Westernsångarens underhållning på torget. Tänker på barnbarnet som var här hos oss i november, och som underhöll hela torgets besökare med spontandans! Nu är det bara vuxna som dansar, en del jättebra (oftast engelsmän), en del mindre bra.
Rolig, solig underhållning.
Dags för yoga och massage - kroppen vill ha sitt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
34 veckor sedan
Meditationsvandring
34 veckor sedan
Min sommarsäng
34 veckor sedan
Kyrkbröllop
34 veckor sedan
Skur efter skur........
34 veckor sedan