Stöd Ukraina

Flys blogg

Lördag 13 November 2010 - Dubai
Resealbum: DUBAI 2010

Pool, ökensafari, Burj Kalifa

Då var det lördags morgon, börjar närma sig refrängen. Ska ut på utflykt idag, så jag startar dagen lite lungt med 1 timme vid poolen efter frukosten. Därefter började jag så smått packa då det är lite tajt schema framöver. Lyxade till det med genom att ringa på "housekeeping" och de kom upp och putsade mina skor...
Kl 15 kom en jeep och hämtade upp mig vid hotellet och då var det dags för ökensafari. Vi körde först en timmes tid på landsväg innan vi svängde av för att titta o fota på kameler / drumedarer därefter fortsatte vi till ett uppsamlingsställe där det kom fler jeepar från andra destinationer och här var också lite försäljare.
Därefter startade ökensafarin med att vi körde runt på sandyner mm i öknen under en dryg timmes tid. Det var häftigt, men då vi körde i konvoj med ett 10 tal jeepar så gick det stundtals lite sakta, jag hade gärna sett att de körde lite snabbare, men det var några som blev åksjuka av bara detta, så det var väl en anpassning till hela gruppen. Chauffören spelade också arabisk musik så man fick en inhemsk stämning.
Efter denna tur så kom vi fram till ett läger - mitt i öknen - där det var utlagt mattor och på dessa var det låga bord där man satt på kuddar. Här fanns också lite aktiviteter i form av kamelridning, sandsurfning och hennatatuering för de som ville.
Efter ett tag dukade de upp en middagsbuffé som var smaklig.
Under middagen så var det också uppträdanden. En magdansös - jag var uppe och dansade med henne :-) - och en kille som var otroligt duktig på balans, det var häftigt att se.
Efter detta var det dags för hemfärd och jag var väl vid hotellet vid nio tiden.

Upp på rummet och bytte om och tog någon drink, sen tog jag Metron till stan och gjorde min första visit i Burj Kalifa. Det var magnifikt. Otrolig utsikt och man såg staden "by night". Byggnaden har också världens snabbaste hiss - 10 meter i sekunden - men det kändes knappt.
Innan besöket där så såg jag också två shower av fontänen - Det är en höjdare, vet inte fall jag skrivit detta tidigare, men är ni i Dubai så får ni inte missa detta!
Därefter blev det taxi hem och packa det sista.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
48 veckor sedan