Stöd Ukraina

Nanis blogg

Tisdag 16 Mars 2010 - Stockholm

Planering inledd

Jag och min syster Annichen, 21, har börjat planera vårt nästa äventyr. Går allt som det ska så drar vi i september på tågluff genom Europa. Den rutt vi än så länge tänkt oss är - Stockholm - Köpenhamn - Amsterdam - Dublin - London - Paris - Marseille - Nice - Milano - Venedig - Wien - Prag - Berlin - hem till Stockholm igen.

Vi har vänner i Amsterdam, London, Paris och Prag som vi får bo hos och som vill hjälpa oss att hitta i stan osv. :)

Vi har även börjat spåna lite på vilka hostels vi ska försöka få plats på, annars är nattåg även en bra grej som oftast är lite billigare.

Det kommer bli en lång resa, vi kommer vara trötta och få ont i baken av allt sitta, försöka sova sittande och säkerligen vakna upp öm och bakis många gånger. Men vi kommer få se Eiffeltornet, Medelhavet, Disneyland, irländsk pub på Irland, vaxdockorna i London, äta pizza i Italien, vackra byggnader, konst, gondoler, shoppa. Det kommer bli underbart och ett minne för livet, jag och min soulmate och syster mot världen. Som vanligt. :D
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet