Stöd Ukraina

Johannacharlies blogg

Fredag 20 Mars 2009 - Phuket

Phuket, Thailand

Mitt intryck av Phuket: Karon beach.

Detta var min andra resa till Thailand, första gången var 2007 och då var jag i Krabi (Ao nang) och Bangkok.

Phuket är en turistvänlig/familjevänlig reseort, stranden är fin och det finns massvis med aktiviteter, restauranger, shopping, marknader, tempel, utflykter osv osv. att spendera sin tid på.

Tröttnar ni på stranden i själva Phuket så finns det båtresor för en billig peng från en närliggande hamn till ex. Phi Phi Island, Maya beach (filmen: The beach), Coral island m.m. se mina bilder därifrån!

Vädret var fantastiskt i slutet av mars - början av april, varmt, ca 35-40 grader. På kvällarna kunde det komma en skur som varade några minuter (då passade vi på att ta en drink under tak och njuta av den friska luften som blev av regnet).

Hotellet vi bodde på hette Orchid Spa (se bilder), ett hotell med stor pool, massage/spa, god mat, trevlig personal och bra rum. Ca 2-3 minuter ner till stranden.

Jag rekomenderar Thailand - Phuket till er som vill åka till solen med vita stränder och turkost vatten.
Ska man säga något negativt om resemålet så är Phuket (som ni kanske redan vet) en väldigt populär turistö med mycket turister! Prostitution är också något som skär i ens hjärta, och det sker väldigt öppet i Phuket.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet