Stöd Ukraina

Petrats blogg

Torsdag 29 November 2007

phi phi island

igar den 28 nov tog jag o robert en liten utflykt till de underbara oarna phi phi island! det blev en helt otrolig underbar dag! den basta pa hela resan hittills!
Vi blev upphamtade pa hotellet vid 8.45 och det tog ca 1 timme innan vi var framme pa andra sidan on! Dar ifran akte vi med speedboat till vad de kallade little phi phi dar fick vi fick se hur manniskor levde i grottor i bergen mitt ute i havet! Sen vidare till en lagun som var helt otrolig sa maffigt att se! hoga branta klippvaggar reste sig magnifikt runt om i lagunen! dar vi simmade runt i vattnet!
Efter det vidare till maya bay (dar the beach filmen spelades in) Helt sjuk strand med turkost vatten!
Sen ivag for att mata apor pa monkey island, en 'o' dar apor hade tagit over 'o'n!!
Sen snorklade vi vid hinklang, the great coral reef! fick mata fiskarna med toastbrod! de at ur handerna pa oss!
Sen blev det mat pa en annan 'o'..!
Sista stoppet blev pa khai island (eller bamboo island) for mer snorkling! dar blev bade jag o robert biten av fiskar! lite obehagligt maste jag saga!
Vi var de enda svenskarna med pa resan.
imorrn ska vi forsoka med att rida elefant!
kram !!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

patong
16 år sedan
sista dagen har i karon!
16 år sedan
elefantsafari
16 år sedan
phi phi island
16 år sedan
26/11 -07
16 år sedan