Stöd Ukraina

Chrivis blogg

Lördag 27 Mars 2010 - Penang International Airport

Penang GeorgeTown

Vi är nu i GeorgeTown, flyget tog endast 20 min, fort var det gjort, 20 min från flyget till Bay View hotel som ligger i GT. Vi har fin havsutsikt, och ett stort rum med kyl och vattenkokare, frukostbuffe, lite gammalt men helt ok. Ja just det, en snurrande restaurang på toppen, där var vi igår, jag satte mig ner vid bordet, oj det kändes verkligen att jag åkte motsols, så vi bytte T är ju inte åksjuk. Det var grillbuffe, oj så mkt gott, och en enorm efterättsavd, T är ju laktoskänslig, så det var ju bra att vi hade nära tillrummet. Igår hann vi också beställa glasögon, det blir spännande på tisdag, när vi får hämta dom.
Idag har vi åkt lokalbuss till Spicegarden, det var lite intressant om vi skulle hamna rätt, men det gjorde vi. Vi fick en egen guid direkt, som visade oss runt, och berättade om kryddor mm, det var mkt intressant. Fjärilsparken var nästa stop, där hade vi lite tur, en taxi dök upp, så den tog vi, men det var bara några km. Så många fjärilar dom var överallt, och så vackra i alla tänkbara färger, det var enormt vackert Nu måste jag vila....
Tjingeling/chrivi
Dela med andra:    

Kommentarer
Kalene säger:
Det låter som ni har det intensivt och bra!! Hinner ni bada??
Postat 2010-03-28 15:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Franchhoek-2 dagar
5 år sedan
Mosselbay- 2 dagar
5 år sedan
Mosselbay- 2 dagar
5 år sedan
Knysna-2 dagar
5 år sedan
Addo- 2 dagar
5 år sedan