Stöd Ukraina

Luffarns blogg

Måndag 17 Januari 2011 - Ängesträsk

På väg mot nästa hållplats...

Den 4:e december 2010 utnyttjade vi ett gratiserbjudande om en vecka på Teneriffa på ett lägenhetshotell. Vi tog med oss Maj-Lis äldsta barnbarn, Tyra, 10 år. Hon hade aldrig varit utomlands. Villkoret för gratisveckan var att vi skulle ställa upp på en visning. Veckan gick dag för dag och vi fick ingen kallelse. Jag lyckades få kontakt och det visade sig att de ringt till vårt rum (dagtid) när vi var ute. Om man inte går på träffen kan man få betala en ganska hög summa! Vi blev hämtade men lämnade Tyra hos en familj vi umgicks med. Träffen var seeeg! Vad man än säger och hur man än förklarar att man inte är intresserad av att köpa in sig i lägenheter så ger dom sig inte! Tur att vi är envisa och kom undan med bara en obehagskänsla. Annars var Teneriffa inte så pjåkig men lavasanden är väl inte vad vi gillar mest. Som tur var hade vi lägenheten så vi kunde gå rakt ut till poolen. Vi lagade ganska mycket mat i lägenheten och passade på att köpa alkohol i affärerna till priser som understiger taxfree. Jag fyller år 4 januari och före det skulle vi ha gäster både jul och nyår. Födelsedagen, min 70-årsdag avlöpte friktionsfritt liksom helgerna innan. I lördags,15 januari, erhöll jag min slutgrad (10) inom Svenska Frimurareorden. En mäktig tillställning som ägde rum på Provinsiallogen PLÖN i Umeå. Jag har varit sjuk Influensa och bihåleinflammation) ända sedan veckan före jul och ätit dubbel antibiotika ända fram till i går. Jag är bättre men inte helt kurant. Nu vindlar livets stig vidare mot 2012 och i slutet av året vill vi fara två-tre veckor till ett lugnt,soligt ställe i Thailand över jul/nyår, födelsedag och bröllopsdag. Det skall vara ett hotell av enkel klass men ändå bra. Bra strand och vatten, god mat samt även alkoholhaltiga drycker eftersom vi inte är nykterister. Tips mottages tacksamt, gärna med ungefärliga prisuppgifter på mat och drycker.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet